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
auto
2024. 04. 23. kedd

2025-ig elektromosra cserélik a taxikat Bécsben

egyéb

Egyre több döntéshozó véli úgy, hogy a koronavírus-válság miatt szükséges gazdaság-élénkítés és a környezetvédelem együtt jár. A minap Boris Johnson 10 pontjáról számoltunk be, amely számos új munkahely megteremtése mellett a hagyományos üzemanyagokkal működő személyautók forgalmazását is betiltaná 10 éven belül. Ausztriából Bécs város új vezetésétől érkeztek hasonló, bár kevésbé radikális döntések, ezekről számolt be a múlt héten a Der Standard.

Már 2030-tól betiltanák Nagy-Britanniában a benzines és dízel autókat

Az osztrák fővárost az új koalíció az „Élhető éghajlat modellvárosává” szeretné alakítani, amelynek fontos alappillére, hogy 2040-re a város CO2-semleges legyen. Ez a törekvés egybeesik a szövetségi kormány egész Ausztriára vonatkozó tervével is. Bécsben egy klímavédelmi törvény határozza meg a széndioxid-semlegesség eléréséhez vezető utat. A projekt végrehajtását 2022-től külön éghajlati költségvetéssel kell biztosítani, amelyről az önkormányzatnak az éves költségvetés részeként kell dönteni.

Az éghajlatváltozást megelőző csomag legfontosabb része a közlekedéssel kapcsolatos. Ebben a szegmensben 2030-ra a felére kell csökkenteni a CO2-kibocsátást, és a Bécsbe autóval ingázók arányát egyaránt. Utóbbit segíti a tömegközlekedés fejlesztése: az U2 és U5 vonalak meghosszabbítása, középtávon az S-Bahn körgyűrű kialakítása, a városhatárokat átlépő nagysebességű villamosvonalak kiépítése, ugyanakkor a parkolóhelyek számát is jelentősen csökkenteni fogják.

Négyszáz villanyautóval indul új autómegosztó Bécsben

Michael Ludwig polgármester elmondta, hogy nem szeretnék egymással szembeállítani a közlekedőket, hanem minden bécsi ember számára lehetővé fogják tenni a mobilitást. A tervezet célja, hogy a jövőben az összes utazás 80%-a tömegközlekedéssel, kerékpárral, vagy gyalog történjen meg. Évente további 20 millió eurót szánnak a kerékpárutak bővítésére is.

A bécsi taxiparkot és egyéb szállítási szolgáltatók autóit 2025-ig elektromos autókra kell cserélni. A Dunán is üldözöttek lesznek a dízelmotorok: Bécs akar lenni az első európai nagyváros, amely a folyó partjára áramellátást épít ki a folyami hajók számára.

Fokozottan bővíteni tervezik a megújulóenergia-felhasználás arányát is, tíz év alatt 30%-ra. A cél a fűtés, a hűtés és a melegvíz-előállítás területén a fosszilis tüzelőanyagok fokozatos kiszorítása 2040-ig. Bécs éghajlatának élhetőbbé tételét szolgálja a parkosítás is, amelyhez évente 4500 fát terveznek ültetni, valamint 18 naponként létrehozni egy-egy új parkot.

Villanyautókra cserélnék a bécsi lovaskocsikat

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.