A Porsche Taycan eladásai túlléphetik a 2020-ra tervezett 20.000 példányt – nyilatkozta Oliver Blume, a Porsche vezérigazgatója a német Auto, Motor und Sport magazinnak. A cég nagyon elégedett az értékesítési számokkal, különösen, ha a koronavírus miatt visszaeső mutatókat is figyelembe veszik. Az év első kilenc hónapjában 10.944 darab talált gazdára a tisztán elektromos Taycanból, így az utolsó negyedévben majdnem duplázni kellene a most bejelentett cél eléréséhez, ami első látásra talán túlzott optimizmusnak tűnhet. Az eladások növekedését is figyelembe véve viszont mégsem tűnik elérhetetlennek, mivel a harmadik negyedévben kelt el az autóból 6464 példány. Amennyiben az idei utolsó negyedévben sikerül megközelíteni a 10.000 darabot, az egyben azt is jelentené, hogy jövőre már akár évi 40.000 példányt is gyárthatnak a Taycanból, amivel az elektromos autó lehet a Porsche legnépszerűbb modellje. Porsche Macan „Arra számítunk, hogy 2025-ig járműveink mintegy 50 százaléka teljesen, vagy részben elektromos lesz. Az adatokat a jövőre kivetítve az elektromosított autók aránya továbbra növekszik majd. A 2025-re tervezett 50 százalék elérésében az elektromos meghajtású Macan nagyon fontos szerepet játszik majd.” Két héttel ezelőtt Blume határozottan kijelentette, hogy a Porsche 911 nem lesz elektromos. Ennek ellenkezőjét most sem állította, mégis utalt arra, hogy még a 911-hez hasonló ikonok sem kerülhetik el a sorsukat. „A 911 nem lesz tisztán elektromos. Inkább egy nagyon sportos hibrid megoldásban gondolkodunk, amilyet az autósportból ismerhetünk” – mondta Blume. Megint megmondták, hogy nem lesz elektromos Porsche 911 Nemcsak a Porsche 911-gyel kapcsolatban fordulnak elő egymásnak részben ellentmondó információk. Korábban a Volkswagen Csoport több vezetője hangoztatta, hogy zsákutcának tartja a hidrogént, ám Oliver Blume egyértelműen a hidrogén, és a szintetikus üzemanyagok mellett foglalt állást. „A szintetikus üzemanyagok nem versenyezhetnek az elektromobilitással, de észszerűen kiegészítik azt” – vélekedett Blume. Volkswagen: a hidrogénhajtás hatásfoka mindössze 30% Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!