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
auto
2024. 04. 24. szerda

Heves vitákat váltott ki az elmúlt hónapokban a General Motors és a Nikola Motors közötti együttműködés, miután a Nikoláról éppen az együttműködés küszöbén hozott nyilvánosságra kompromittáló vádakat a Hindenburg Research intézet, melyek egy részét el is ismerte a start-up (a történet részletes előzményei itt olvashatók). A két cég egy 2 milliárd dollár összegű üzletet tervezett nyélbe ütni, amely során a GM 11%-os részesedést szerez a Nikolában, és elvállalja a Badger nevet viselő hidrogénes, és akkumulátoros elektromos meghajtással is tervezett pick-up tervezését, fejlesztését, és gyártását. A Nikola cserébe hozzáférést kapott volna a michigani óriás Ultium padlólemezéhez és akkumulátor-rendszeréhez, valamint Hydrotec üzemanyagcellás technológiájához.

Nikola: az évtized átverése?

A partnerek által a mai napon kiadott közös közlemény szerint a kritikák ellenére továbbra is fennáll az együttműködés lehetősége, de az immár kizárólag a GM Hydrotec rendszerére terjed ki. A mindkét fél által aláírt nem kötelező érvényű egyetértési megállapodás értelmében a Nikola 7-es és 8-as besorolású nyerges vontatói a General Motors üzemanyagcellás hajtásrendszerével kerülnek forgalomba, de arról is tárgyalások kezdődnek, hogy van-e lehetőség az Ultium rendszer beépítésére is.

Kiderült, ki gyártja a Nikola elektromos autóját

A mostani megállapodás felülírja a szeptemberit, ami azt jelenti, hogy a 11%-os részesedés megszerzésére, valamint a Badger építésére vonatkozó terveknek is lőttek. A pick-upot a Nikola kezdetektől fogva partnercég általi gyártásra szánta, így mivel a GM visszalépett, más meg aligha fog összeállni a céggel, ez a jármű nem fog piacra kerülni. A kifizetett foglalókat az érdeklődők visszakapják.

A GM Hydrotec rendszere

A Nikola tervei szerint 2021 végén már elkezdi tesztelni hidrogénes kamionjait a GM technológiájával.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.