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
auto
2024. 04. 20. szombat

A 2021-es szezon után kiszáll a tisztán elektromos Formula E versenysorozatból az Audi, és helyette a versenysportra szánt erőforrásait a Dakar-ralira, valamint a Le Mans Daytona 24 órás futamra koncentrálja, jelentette be ma a német autógyártó. Az Audi az elmúlt években sorra maga mögött hagyta a különböző autósport-eseményeket, de a 2014 óta tartó részvétel a Formula E-ben egy stabil pontnak tűnt a márka tevékenységében. A kivonulás azért is meglepő, mert éppen a napokban mutatta be új Formula E versenyautóját a következő szezonra, mely a korábbiakkal ellentétben nem a Schaefflerrel közösen fejlesztett hajtáslánccal mozog, hanem az Audi saját rendszere dolgozik benne. Ez az Audi visszavonulását követően is elérhető lesz a csapatok számára.

Audi e-tron FE07

Azt sem mondhatjuk, hogy az Audi a kudarcok miatt hagyná ott az együléses elektromos pályagépek világát, hiszen a 43 dobogós helyezéssel (beleértve tizenkét futamgyőzelmet) az Audi Sport ABT Schaeffler az egyik legsikeresebb csapatnak mondható. A gyártó azzal indokolja a döntést, hogy a Formula E már nem biztosít számára elegendő teret a technikai fejlesztéseknek, ezért egy több kihívást tartogató, magasabb szintre lépne az elektromos motorsportban.

Ez a Dakar-ralit jelenti, amelynek 2022-es szezonjában egy elektromos meghajtású járművel indulnak el a németek. A prototípusról egyelőre annyit tudni, hogy az elektromos hajtásláncot, melyet egy magas feszültségű akkumulátor táplál energiával, egy TFSI benzinmotor egészít ki hatótáv-növelő szerepben. Saját elmondása szerint az Audi a legelső autógyártó, mely életképes, alternatív meghajtású járművet visz a Dakarra.

Az Audi azt is megerősítette, hogy aktívan dolgozik egy a Le Mans Daytona Hybrid (LMDh) hiperautó-kategóriába szánt pályagépen, de egyelőre nem részletezte, hogy mikor várható az első futama. A 2022-es versenyben a Toyota és a Peugeot biztosan elindul, de a Porsche és a Lamborghini részvételét is rebesgetik.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.