PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L2V2LyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L2V2LycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDEvaHl1LWthbXBhbnlvay1ldi1oYXZhc3Byb2R0ZXJ2LTYwMHg1MDAtMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzAxL2h5dS1rYW1wYW55b2stZXYtaGF2YXNwcm9kdGVydi0xOTQweDUwMC0yLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDEvaHl1LWthbXBhbnlvay1ldi1oYXZhc3Byb2R0ZXJ2LTE5NDB4NTAwLTIuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=
auto
2024. 03. 28. csütörtök

Financial Times: még legalább 3 évig nem lesz villany VW Polo

Nem nagy titok, hogy az ID.3 és az ID.4 után a VW csoportnál tervben vannak kisebb elektromos autók is, amelyekkel a cég márkái még alacsonyabb árkategóriában tudnak majd piacra lépni villanyautóikkal. Úgy néz ki azonban, hogy erre még egy darabig várni kell.

ID.1? ID.2?

A tekintélyes gazdasági lap a The Financial Times (FT) legfrissebb írása szerint, módjukban volt betekinteni a német konszern termékbevezetési terveibe, és a következő 5 évben egy tucat villanyautót fog bemutatni a vállalatcsoport. Nem jó hír azonban az olcsóbb modellekre vágyóknak, hogy a kisebb, az FT szerint Polo méretű változatokra még várni kell legalább három évet.

A modell a cég belső dokumentumaiban csak „kis BEV”, azaz kis elektromos autó néven szerepel egyelőre, így nem tudjuk mennyire helytálló a lap VW Polo referenciája. Azt eddig is tudtuk, hogy miután leáll az e-up!/Citigo iV/Mii electric trió gyártása, kis szünet következik, mielőtt megjön a MEB (Light) platformon az autó. Ezt az autót az egyszerűség kedvéért nevezzük ID.1-nek, feltételezve, hogy azonos kategóriába jön, mint az elődök. Az viszont egyelőre nem tiszta, hogy az FT újságírói erről a kocsiról olvastak-e a belső doksikban, vagy esetleg az ID.1 és az ID.3 közötti, ténylegesen Polo méretű modellről tudtunk meg most valamit – ezt hívhatjuk akár ID.2-nek is. Amennyiben ez utóbbiról van szó, az valóban újdonság, mert erről sokat eddig nem lehetett tudni, inkább csak következtethettünk rá abból, hogy a VW 45 kWh kapacitásig tervezi skálázni az olcsóbbik padlólemez aksiját, és jelenleg még tátong egy űr az e-up! méretű szupermini és az ID.3 között. A 45 kWh egyébként nagyjából megfelelne a francia riválisok kisautói nettó aksi kapacitásának – 3 év múlva.

20-25.000 euró

A lap értesülései szerint az autó várható ára 20-25 ezer euró lehet – amit persze ilyenkor általában a német áfával kell érteni. Így ezt az autót forintban kifejezve 8-9 millió közé várhatjuk. Ha arra gondolunk, hogy ez majd 2023-ban érkezhet meg, akkor egy picit kérdéses, mennyire jó ár ez, hiszen addigra már bőven itt lesz a villany-Dacia, de ennyit csökkenhet akár a Zoe, vagy az e-208/Corsa-e ára is 3 év alatt. Sőt, 3 év múlva az sem kizárt, hogy Berlinben már gyártják majd a legújabb, legkisebb Teslát is.

Jelenleg azonban a VW saját számai szerint nem tudnák még gazdaságosan gyártani ezt a kisautót, és úgy döntöttek, nem fogják csak azért veszteséggel piacra dobni, hogy piaci részesedést szerezzenek.

VW e-Up

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzAyLzIwMjQtMDItMDEtdm9sdGllLWV2LTEzMDB4NjAwLTQuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wMi8yMDI0LTAyLTAxLXZvbHRpZS1ldi0xMzAweDYwMC00LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.