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
auto
2024. 04. 19. péntek

A Volvo 10 éven belül megszabadulna a belsőégésű motortól

elektromos autó

Håkan Samuelsson, a Volvo vezérigazgatója egy szerdai interjúban a The Financial Times magazinnak úgy nyilatkozott, hogy meglepődne, ha 2030-tól nem kizárólag elektromos autókat szállítana vásárlói számára az autógyártó. A kínai tulajdonban lévő svéd márka vezetősége 2019-ben még úgy gondolta, hogy a belsőégésű motorral szerelt Volvók korszakának vége 2040 környékén jöhet el, de a jelenlegi tervek ezt 10 évvel korábbra hoznák.

Az igazgató szerint a hagyományos autók értékesítésének betiltására vonatkozó szigorú határidők kulcsfontosságú szerepet játszanak az elektromos autók terjedésében, s még nagyobb hatással bírnak, mint a tiszta technológiákért járó pénzügyi támogatások. Samuelsson véleménye az, hogy az ilyen egyértelmű szabályok leszögezése segít az embereknek megérteni, hogy a benzin és a dízel nem része a jövőnek, és amint ez megtörtént, már könnyebben indulnak el az új világ felé.

Elmondása szerint a Volvónak is át kellett esnie ezen a felvilágosodáson, de most már egyáltalán nem tűnnek annyira drámainak az egyes országok által bejelentett határidők. Az Egyesült Királyság például 2030-ra betiltaná a belsőégésű motoros járművek értékesítését a plug-in hibridek kivételével. Hozzátette, hogy az ilyen régimódi, de világos szabályok lefektetésének, és nem támogatásoknak vagy kreditpontoknak köszönhetők a biztonsági övek, légzsákok, és blokkolásgátló fékrendszerek is a mai autókban.

A Volvo annyira biztos elektromobilitási stratégiájában, hogy azt is kijelenti: már akkor csak villanymotoros autókat fog kiszállítani, mielőtt ezt bárki jogszabályban előírná.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.