PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 19. péntek

Az Opel Mokka elektromos változatával is megismétlődött az, ami a legtöbb villanyautóval: néhány hét vagy hónap alatt elfogyott a teljes 2021-ben gyártani tervezett példányszám. Magyarországon a rekordot talán a Dacia Spring tartja, amelyből a hazánkba szánt 100 példányt az értékesítés megkezdésének napján előjegyezték, de sok más típus is hasonlóan járt. A magyarországi eseteket ráfoghatnánk arra, hogy kis piac vagyunk, így hozzánk csak kis példányszám érkezik az egyes autókból, de úgy tűnik ugyanez megtörténik jóval nagyobb piacokon is.

Az Edison értesülései szerint az Opel Mokka-e esetén az értékesítés megkezdését követően csupán 10 hétre volt szükség ahhoz, hogy a teljes 2021-ben gyártani tervezett mennyiséget előjegyezzék a vásárlók, annak ellenére, hogy az autó átadása csak 2021 márciusában indul. Nem csak a bevezető, Edition felszereltség fogyott el, hanem az alapmodellt is elkapkodták, de a magasabb felszereltségből talán még elérhető néhány példány, így aki elektromos Mokkát szeretne vásárolni, nem árt, ha igyekszik.

Kilóg a sorból: Opel Mokka e

A hír szerint az Opelt meglepte a hatalmas érdeklődés, amelyben vélhetően a nagyvonalú német környezetvédelmi bónusz is szerepet játszott, ugyanis Németországban a 32.990 eurós alapár a támogatással 23.420 euróra csökken, ami közel 30%-os támogatást jelent. Egyértelmű tehát, hogy ha nincs jelentős felára egy villanyautónak, akkor a vevők a tiszta üzemű változatot részesítik előnyben a szennyezővel szemben. A gazdaságos, kevés karbantartást igénylő és tiszta üzemű villanyhajtáson kívül az Opel e-Mokka népszerűségének a divatos SUV jellegű kialakítás is kedvez.

Az Opel szóvivője elmondta: „Az Opel Mokka-e már 2021 márciusában, a németországi hivatalos piacra dobása előtt is nagy siker. A németországi kereslet egyértelműen meghaladja a várakozásainkat. A Mokka-e egyes változatai 2021 szeptemberéig elkeltek. A Mokka-e egyéb felszereltségi szintjei, valamint a benzines és a dízel változatok továbbra is megrendelhetők.”

A szóvivő az Opel egyéb elektromosított modelljeire is felhívta a figyelmet, aki lemaradt a Mokka-e típusról, vásárolhat Corsa-e vagy a Grandland X PHEV modellt. 

A PSA csoport már egy évvel ezelőtt is tapasztalta, hogy a járműveik elektromos változatára a vártnál nagyobb az érdeklődés, a Peugeot e-208 esetében úgy gondolták, az autók 10%-át fogják tisztán elektromos változatban értékesíteni, azonban a vevők negyede elektromos hajtással szeretett volna kisoroszlánt vásárolni.

A vártnál jóval nagyobb az érdeklődés a Peugeot e-208 iránt

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.