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
auto
2024. 04. 19. péntek

Tovább folytatódik a tűzveszélyes akkucellák miatt visszahívott elektromos autók sztorija, ezúttal az Opel jelentette be, hogy valamennyi, Európában értékesített Ampera-e autóját visszahívja a probléma megoldásáig. A Chevrolet Bolt EV, a modell amerikai testvérének visszahívását november elején jelentette be a General Motors, miután az Egyesült Államokban több tűzeset is köthető ehhez a villanyautóhoz, és minden esetben a hátsó ülés alatt elhelyezett nagyfeszültségű akkumulátor volt a felelős. A GM összesen körülbelül 69 ezer darab, 2017 és 2019 között gyártott Bolt EV-t hívott vissza.

Tűzveszélyes elektromos autókat hív vissza a GM

A kigyulladást Európában sem úszta meg a modell, november elején Németországban kapott lángra, majd égett ki teljesen egy Opel Ampera-e, az esetről felvétel is készült. Csak idő kérdése volt, hogy a visszahívás a német autógyártó termékére is kiterjed, s november végén meg is erősítette az Opel szóvivője, hogy közel 1500, 2017 és 2020 között összeszerelt példány érintett Németországban.

Az Opel Ampera-e modellt is visszahívják a tűzveszélyes akkumulátor miatt

Az Autonews most arról számolt be, hogy Európa-szerte behívják ellenőrzésre az elektromos Amperát, amely körülbelül 9500 villanyautót jelent. A gyártó arra kéri a tulajdonosokat, hogy az infotainment rendszerben állítsanak be felső korlátot a töltéshez, a Bolt EV esetében ezt 90%-on maximalizálta a GM.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.