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
auto
2024. 04. 20. szombat

Rendőrségi, tűzoltósági, és mentős szolgálatra is elérhetővé tette konnektoros hibrid meghajtású modellpalettáját a Škoda az Egyesült Királyságban. A cseh autógyártó járművei már egyébként is népszerűek a segítségnyújtó szervek flottáiban, de ez az első alkalom, hogy elektromosított modelleket tesz alkalmassá kifejezetten ilyen feladatok elvégzésre a vállalat. A hajtáslánc minden esetben ugyanaz, mint az alapmodellnél, de a sürgősségi ellátásra szánt autók egyedi kommunikációs és multimédia rendszert, megkülönböztető fényjelzést, és a felhasználó szervezetnek megfelelő festést kapnak.

Superb iV a mentők számára, Forrás: Škoda UK/Twitter

A kínálat tagja az Octavia iV, ennek RS változata, valamint a Superb iV. Az Octavia vRS iV a Škoda legelső, hálózatról is tölthető, teljesítmény-központú modellje, amit elsősorban a gyorsreagálású egységek számára ajánl a cég. Az 1,4 literes turbótöltős benzinmotor mellé egy 85 kW-os villanymotort telepítettek a csehek, így a rendszer összteljesítménye 245 lóerő, nulláról százra nagyjából 7 másodperc alatt gyorsul, a tisztán elektromos hatótávolság pedig közel 60 km a WLTP szerint. Az Octavia iV ehhez képest kicsivel gyengébb (204 lóerő), cserébe viszont a 70 kilométert is megközelítheti elektromos hatótávolsága.

A trió harmadik tagja a Superb iV 218 lóerővel és majdnem 60 km elektromos hatótávval. Az Octaviánál nagyobb mérete miatt ezt a mentők számára tervezte a Škoda, hiszen olyan életmentő berendezések szállítására is alkalmas, mint a lélegeztetőgépek, és oxigénpalackok.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.