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
auto
2024. 04. 20. szombat

Történelmi pillanat: búcsúzunk egy népszerű elektromos autótól

elektromos autó

A Volkswagen és az elektromobilitás történetének meghatározó pillanatához érkeztünk a mai napon: legurult a drezdai Transparent Factory gyártósoráról a legutolsó példány a német autógyártó népszerű villanyautójából, az e-Golfból. A modell kivezetésére már régóta számíthattunk, de a Volkswagen a nagy sikerre való tekintettel, valamint az ID.3 csúszása és az európai kibocsátási szabályozásnak való megfelelés miatt többször is meghosszabbította a gyártás idejét.

Volkswagen e-Golf a gyakorlatban

Drezdában 50.401 darab készült belőle 2017 óta, ám ennél jóval több e-Golf talált gazdára 2014-es piaci bevezetésétől számítva, hiszen eleinte a VW fő gyártólétesítményében, Wolfsburgban szerelték össze, ahonnan idén nyáron távozott. A két gyárban összesen 145.561 darabnak adtak életet a munkások, s ezzel Európa egyik legkelendőbb tisztán elektromos autójává vált a hét éves pályafutása alatt – hazai piacán kívül Norvégiában különösen közkedvelt volt, ahol rendszeresen uralta az eladási listákat.

Az e-Golfot, melynek legutolsó példánya az Uranogrey festést viselte, az ID.3 fogja felváltani a drezdai gyártósoron. Az új generációs, MEB-padlólemezes modell előgyártása a nyáron elvégzett átalakításoknak köszönhetően már novemberben megkezdődhetett, ám a teljes átállásra, és az ID.3 sorozatgyártására csak a következő hetekben kerül sor. A tervek szerint az újév elején egy háromhetes átépítést követően már január végén legurulhatnak a futószalagról az első, vásárlók számára gyártott darabok.

„Az e-Golf vége egyben az ID.3-ra való végső felkészülés kezdete is. Néhány hét múlva megnyitjuk a Transparent Factory következő fejezetét. Zwickau után mi vagyunk a második helyszín, ahol az új moduláris e-hajtásrendszer alapján gyártunk járműveket. A Volkswagen tehát kiemeli a szászországi üzemek jelentőségét az egész csoportra kiterjedő elektromobilitási offenzívában” – fogalmazott Danny Auerswald, a drezdai létesítmény igazgatója.

A Transparent Factory egyébként a harmadik európai helyszín lesz a teljes Volkswagen Csoport gyártási hálózatában, ahol a MEB padlólemezre építenek villanyautókat szériában, hiszen a csehországi Mladá Boleslavban már folyamatban van a Škoda ENYAQ iV sorozatgyártása.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.