A Villanyautósok Közössége már tapasztalatból tudja, a többiek számára pedig megannyi közvélemény-kutatás alátámasztotta, hogy aki egyszer kipróbálja az elektromos autózást, az többet nem akar majd belsőégésű motortól vibráló gépjárműbe visszaülni. Ezúttal a britek igazolták ezt az általános igazságnak tekinthető jelenséget: összesen 2111 villanyautós töltötte ki a Zap Map kérdőívét novemberben, akiknek 91%-a teljesen biztos benne, hogy a jövőben többet nem fog hagyományos autóra visszaváltani. Körülbelül 8 százalékuk még bizonytalan, és mindössze kevesebb, mint 1 százalék hiányolja régi benzines, dízeles, vagy hibrid autóját.
Sajnos arra nem tért ki a kérdőív, hogy a kevesebb mint 21 fő miért nem elégedett elektromos autójával, de ha a trollkodás és a véletlen félrenyomás lehetőségét félretesszük, akkor az ilyen eredmény általában valami olyan rossz élményre vezethető vissza, ami egyszerűen a villanyautó újdonságából, nem ismeréséből fakad. Ezt alátámasztja, hogy a válaszadók majdnem háromnegyedének (73%) a legelső elektromos, vagy plug-in hibrid modellje a jelenlegi, és több mint 50 százalékuk az elmúlt egy évben vásárolta a kocsit.
Az elégedettségi mutató egyébként nem meglepő módon összességében jóval magasabb volt az elektromosan (is) működő járműveknél: a 100-ból átlagosan 91 pontot kaptak a felhasználóktól, míg a benzines és dízeles autók 72-t. A kitöltők a Volkswagen első MEB-padlólemezes villanyosát, az ID.3-at tartották a legjobbnak, erre minden tulajdonosa maximális pontszámot adott. Ezt követte a Tesla Model 3 (96%), a Kia e-Niro (96%), a Hyundai Kona Electric (94%), a Renault Zoe (92%), és a Nissan LEAF (90%). A plug-in hibridek között a Kia Niro Hybrid, és a BMW 3-mas sorozat volt a kedvenc 100-as pontszámmal.
Rod Dennis, az autóbiztosításokkal foglalkozó RAC szóvivője így foglalta össze az eredményeket:
„Míg a kihívás elsősorban legtöbbször meggyőzni a benzin- és dízelüzemű járművek tulajdonosait, hogy elektromos járműre váltsanak, ezek az adatok azt mutatják, hogy miután az emberek ezt megtették, ritkán néznek vissza – ami szintén pozitív hír azoknak a gyártóknak, akik jelentős beruházásokat hajtanak végre az elektromos járművekre és a tisztább technológiára. Noha a leendő elektromos autósok aggódhatnak a hatótávolság miatt, tisztában kell lenniük azzal is, hogy a nyilvános töltési pontok száma gyorsan növekszik, és az infrastruktúra tovább javul. Arra is emlékezniük kell, hogy útjaik döntő többsége valószínűleg nem haladja meg a több száz kilométert, ami azt jelenti, hogy a napi utazáshoz az elektromos jármű üzemeltetése tiszta és költséghatékony megoldás.”