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
auto
2024. 04. 23. kedd

Az Apple bérgyártója mentheti meg a kínai M-Byte villanyautót

elektromos autó

Sajtóértesülések szerint stratégiai együttműködést tervez a súlyos pénzügyi problémákkal küzdő kínai autógyártó, a Byton, valamint az Apple szerződéses gyártójaként ismert, az utóbbi időben nagyszabású autóipari terveket szövögető Foxconn. A Reuters számolt be róla, hogy a két cég egy 200 millió dollár értékű befektetésről tárgyal, amelynek eredményeképp a gigantikus műszerfali kijelzőjéről híressé vált tisztán elektromos M-Byte sorozatgyártása 2022 első negyedévében megkezdődhet.

Nyitott moduláris villanyautó platformot és szilárdtest-akkut ígér a Foxconn

A villanyautó előszériás termelése már 2019 októberében elstartolt Nankingban, ám a vállalatnál régóta tartó pénzügyi válság következtében – amit a koronavírus kínai megjelenése hozott a felszínre – nemcsak a gyártást kellett leállítani, hanem a teljes működést, így a Byton tavaly júliustól féléves pihenőre küldte magát. A Reuters úgy tudja, hogy ezt most júniusig meghosszabbította a cég. Az ősszel felröppentek pletykák az elsősorban kínai autó- és akkumulátorgyártó óriások által pénzelt vállalat megmentéséről, de a Foxconn akkoriban még nem szerepelt a potenciális befektetők között.

Veszélybe került a hatalmas kijelzős kínai villanyautó

A Foxconn és a Byton közötti megállapodás egyelőre nem hivatalos, de az autógyártó európai részlegének szóvivője az Electrive hírportálnak megerősítette, hogy valóban vannak tervek az együttműködésre, ám bejelentés majd csak a szerződés aláírása után várható. A Foxconn emellett más kínai autógyártó vállalatokkal is tárgyal a lehetséges összefogásról.

Fényképek a Byton M-Byte sorozatgyártásáról

A tajvani Apple-gyártó tavaly októberben jelentette be egy szabadon hozzáférhető, elektromos járművek gyártására alkalmas moduláris platform kifejlesztését MIH Open Platform néven. A Bytonnal tervezett megállapodás értelmében a Foxconn „fejlett gyártási technológiát, vezetési szakértelmet, és az ellátási lánccal kapcsolatos erőforrásokat” biztosítana partnere számára, de az nem egyértelmű, hogy ez magába foglalja-e a vadonatúj villanyautó-padlólemez használatát.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.