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
auto
2024. 04. 16. kedd

A Volkswagen csoport az új, tisztán elektromos modellekhez tervezett MEB-platform megalkotásával, és az ID.3 piacra dobásával komolyan elköteleződött az elektromobilitás mellett. A 2020-as, koronavírus által sújtott évben Magyarországon a legtöbb elektromos autót értékesítő gyártó lett, összesen 500 villanyautó eladásával.

A norvég eladási listán szintén remekül szerepelt a cég, a 2020-as eladásokat az Audi e-tron nyerte (9565 db), a Tesla csak szilveszter napján tudott felkapaszkodni a második helyre az új ID.3 (7731 db) előtt, és a kifutó e-Golf (5152 db) is szépen fogyott.

Minden harmadik e-Golfot Norvégiában adták el

A sikerek ellenére nehéz év elé néz a német gyártó, legalábbis Klaus Zellmer, a Volkswagen értékesítési igazgatójának a Handelsblattnak adott interjúja alapján erre következtethetünk. A Porschétól érkezett vezető elmondta, hogy 2021-ben minden autóért harcolni fognak, azonban a járműgyártáshoz szükséges elektromos alkatrészek hiánya miatt elképzelhető, hogy nem tudnak 2021-ben 100.000-nél több tisztán elektromos autót legyártani, amely lényegesen kevesebb a cég korábbi terveihez viszonyítva.

2019 novemberében a Volkswagen ID.3 sorozatgyártásának beindításakor azzal terveztek, hogy 2020-ban már 100.000 példány készülhet a gyártósoron, 2021-re pedig a 330 ezer darabos célt tűztek ki. Az értékesítési igazgató elmondása szerint 2020 december közepéig csak a tervezett darabszám 28%-át, azaz 28.000 darab ID.3-at sikerült leszállítani az ügyfeleknek, annak ellenére, hogy 55.000 megrendelés érkezett az autóra.

A korábbi tervek szerint 2021-ben már nem csak a zwickaui gyáregységben készülnek majd MEB-platformos modellek, hanem az e-Golf gyártásának befejezését követően Drezdában is átállnak ID.3 gyártásra, ezen kívül Csehországban, Mladá Boleslavban készül a nagyon várt Škoda ENYAQ típus. Ezeket figyelembe véve a Zellmer által most ígért maximum százezres gyártási darabszám jelentős mértékben elmarad a korábbi tervektől.

Elindult a Volkswagen ID. 3 sorozatgyártása

Zellmer beszélt arról is, hogy a Volkswagen újabb lendületre számít az Európai Unió által elfogadott új Green Deal, és az ezzel összefüggő éghajlati célok szigorításától. „A Green Deal ismét felgyorsítja átalakulásunkat az elektromobilitás felé. A jövőben évente körülbelül 300 000 további akkumulátoros járművet kell gyártanunk”– hangsúlyozta Zellmer.

A Volkswagen egyértelműen az elektromobilitásra összpontosít, amit alátámaszt a tisztán elektromos autók megrendelésének állománya is, de a PHEV-ekre is jelentős igényt tapasztalnak. Különösen a vállalati flottákban választják a tölthető hibrideket az alacsonyabb adókötelezettségek miatt. Két éve a flottás vásárlók körében az elektromosított autók részaránya kevesebb mint két százalékos volt, 2020-ban viszont már 20 százalék körül alakult, jelentette ki Zellmer. A tisztán elektromos autókat elsősorban magánszemélyek vásárolják.

Az interjúban Zellmer azt is elmondta, hogy az elektromobilitás népszerűsége jelentős mértékben a környezetvédelmi és innovációs ösztönzőknek köszönhető, ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a Volkswagen is kiveszi a részét a feladatból azáltal, hogy milliárdokat fektet be új járművekbe, termékekbe és szolgáltatásokba. „A mi feladatunk a fenntartható mobilitás demokratizálásának biztosítása, és e téren a legkívánatosabb márkanévvé válás. Szeretnénk a „legjobb választás” lenni ügyfeleink számára, ez a Volkswagen márka lényege”– zárta gondolatait Zellmer.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.