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
auto
2024. 04. 24. szerda

Együtt gyártana okos villanyautókat a kínai Baidu és a Geely

elektromos autó

Sokat foglalkozott a közelmúltban az Apple autógyártási ambícióival a szaksajtó, amely azért is érdekes, mert a régi nagy autógyártók mellett egyre nagyobb szerep jut a tech cégeknek is az autógyártásban. Tulajdonképpen logikus és várható lépés ez, ha figyelembe vesszük, hogy 30 éve a világítás volt a legfontosabb elektronikai összetevője az autóknak, ma pedig egyre inkább guruló számítógépekkel közlekedünk.

Egy friss bejelentés szerint – amelyről az MTI is beszámolt – a kínai Baidu internetes óriás, és a Geely autógyártó közös vállalatot tervez létrehozni elektromos járművek gyártására. Az együttműködésben a Baidu az okos személygépjárművek vezetési képességeihez szükséges technológiákat biztosítja, míg a Geely az autógyártásban és tervezésben szerzett tapasztalatával járul hozzá a közös vállalat sikeréhez. A piacra lépés tervezett idejéről egyelőre nem közöltek részleteket a felek.

Kínai fejlesztést hoz a vadonatúj elektromos bébi Volvo

Robin Li, a Baidu társalapítója és vezérigazgatója így fogalmazott: „Kína az elektromos járművek legnagyobb piacává vált, az elektromos autók vásárlói pedig intelligensebb, új generációs járműveket várnak el.”

A Baidu számára nem újdonság az autóipari szoftverfejlesztés, ugyanis a cég Apollo nevű, önvezetésre kifejlesztett technológiai platformját már 2017 óta használják okosjárművek gyártásában, és a vállalat három kínai nagyvárosban is üzemeltet önvezető taxikat, igaz, egyelőre sofőrökkel.

Hazánkban a Geely autógyártó neve a többségnek valószínűleg nem cseng ismerősen, ezért érdemes elmondani a cégről, hogy 2010-ben ez a vállalat vásárolta meg a Fordtól a Volvo márkanevet.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.