Ahogy arról már beszámoltunk, az ID.3 késlekedése ellenére végül jó évet zárt a Volkswagen, 2019-hez képest sikerült megháromszorozni az elektromos autó eladásokat. Összesen 134.000 tisztán elektromos modellt értékesítettek, amely 197%-os növekedést jelent. Legtöbb, összesen 56.500 darab, az új ID.3-ból talált gazdára, a második a kifutó e-Golf lett, 41.300 db eladással. Európában az akkumulátoros elektromos autók a teljes VW értékesítés 7,8%-át jelentették.
Hazánkban is jól teljesített a német gyártó, összesen 572 elektromos Volkswagent adtak el. Magyarországon az egyes típusok eladásai épp fordítva alakultak, mint globálisan. Legkelendőbb az e-UP volt, 274 példánnyal, második az e-Golf (185 db), majd az ID.3 (88 db), a sort pedig az e-Crafter zárja 25 darabos értékesítéssel.
Tarolt az ID.3, megtriplázta villanyautó-eladásait a Volkswagen
Mi a helyzet csoport szinten?
A Porsche teljesítette saját elvárásait, 2020-ra ugyanis 20.000 darabos Taycan értékesítést prognosztizáltak. Az év első 9 hónapjában ennek valamivel több, mint a felét, 10.944 autót sikerült eladni, ennek ellenére Oliver Blume már ősszel is nagyon bizakodó volt. A tavalyi eladások végül hajszállal ugyan, de túllépték a tervezettet, az előző évben az erős utolsó negyedévnek köszönhetően 20.015 példány kelt el a Porsche bestselleréből. Amennyiben 2021-ben sikerül tartani a negyedik negyedéves 9000 feletti termelést, akkor idén legalább 36.000 Taycan találhat gazdára. Magyarországon is sikeresnek mondható a Taycan szereplése, 47 példányt adtak el a luxusautóból, amely a 3046 darabos magyar elektromos személyautó piac 1,5%-át jelenti, azaz Magyarországon minden 65. új villanyautó Porsche volt.
Az Audinak 79,5%-kal sikerült megnövelni a villanyautó eladásait, 2020-ban globálisan 47,324 e-tron talált gazdára. A márka legfontosabb piaca kétségkívül Norvégia volt, ahol 9565 elektromos Audi talált gazdára, amely a globális eladások 20%-át teszi ki. Magyarországon 9 Audi e-tront adtak el az előző évben.
A Škoda újdonságából, az ENYAQ iV modellből 600 darabot sikerült eladni az előző évben, ehhez a számhoz azonban hozzá kell tenni, hogy Európa legtöbb országában csak 2021-ben indul az értékesítés. Az ENYAQ magyar forgalmazásának megkezdésére sajnos még várnunk kell, addig is az alábbi 360 fokos fotón körülnézhetünk az autóban.
A Škoda Citigoe iV és a SEAT Mii electric európai értékesítési számait egyelőre nem ismerjük. Elektromos Citigoból hazánkban 142 darabot értékesítettek, a hármasikrek SEAT változatát nálunk nem forgalmazták.