A Peugeot 208 jelenleg hagyományos és elektromos változatban egyaránt kapható, ám az elektromos változat piaci bevezetését követően a cég vezetőit meglepte, hogy milyen nagy arányban választják a vásárlók a tiszta üzemű verziót. Egy gyártónak természetesen meg kell felelni a piaci igényeknek, így számunkra egyáltalán nem meglepő, hogy Jean-Phillipe Imparato, a Peugeot igazgatója, megerősítette az Auto Express értesülését arról, hogy a francia gyártó a B szegmens legfontosabb modelljének következő generációja kizárólag elektromos változatban készül majd.
Imparato azt is elmondta, hogy mi áll a radikális döntés hátterében: „Hónapról hónapra, hétről hétre globálisan növekszik az elektromos járművek iránti igény. Az elmúlt tíz hétben a 208 és 2008 modellek több mint 14%-át elektromos változatban rendelték.”
A nagytestvér, 3008-ból egyelőre tisztán elektromos változat nem kapható, de a PHEV verzió részesedése jelentős, az autók 27%-át tölthető hibrid hajtásrendszerrel kérik a vásárlók.
A kis autók kedvelőinek viszont egyelőre sajnos várniuk kell: a Peugeot 108 továbbra is belső égésű motorral marad gyártásban, melynek oka egyértelműen a költségek. Imparato szerint az A szegmensben az elektromos hajtás, a konnektivitás az 5G és a megfelelő EuroNCAP eredmény iránti elvárások túlságosan megnövelnék a költségeket, így az eredetileg 10.000 eurós autók gyorsan 30.000 euróba kerülnének.