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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Münchenből közvetített online eseményen mutatkozott be ma a Mercedes-Benz új elektromos autója, az EQA. A bemutató elején három a közösségi médiából ismert személy, Felix von der Laden, Aya Jaff és Benjamin Ortega kapott lehetőséget az autó kipróbálására.

Az EQA mindhármukat lenyűgözte. Méltatták a hűtőrácsot nélkülöző külsőt, az apró részletek kidolgozottságát, menet közben kiemelték az akkunak köszönhető alacsony tömegközéppont miatti sportos vezetési élményt, remek kezelhetőséget, az autó csendességét és a villanymotor azonnal jelentkező nyomatékát. Benjamin szerint olyan a vezetési élmény, mintha 10 évet ugrottunk volna előre az időben.

A műszerfal és a központi kijelző látszólag összenőtt, valójában két független 7″ képernyőt tartalmaz, amely a Mercedes-Benz GLA-ból már ismerős megoldás, de újszerű grafikát kapott.

Aya kiemelte, hogy a navigációs rendszer a töltőpontokkal is tervezni képes, figyelembe veszi a domborzati és időjárási viszonyokat, és a forgalmat is az útvonal tervezésekor. Felixnek nagyon tetszett a panoráma tetőnek köszönhető világos belső tér, a kellemes tapintású finom bőr belső, Benjamin pedig megdicsérte a hangvezérlés által nyújtott kényelmet.

Természetesen az autó fontosabb műszaki paramétereit is megismerhettük. Az EQA 250 változat 420 km hatótávot kínál a WLTP mérési ciklus szerint, de elérhető lesz egy nagyobb, 500 km feletti hatótávot nyújtó verzió is. A kétkerekes változat villanymotorja az első kerekeket hajtja, teljesítménye 140 kW, nyomatéka 375 Nm, ami 8,9 másodperces 100km/h-ra gyorsulást tesz lehetővé. A később érkező összkerekes modell 200 kW teljesítményt és 5,2 másodperces 100-as sprintet ígér.

Az EQA számára összetéveszthetetlen külsőt biztosít az elöl és hátul egyaránt megtalálható fénycsík.

Az 66,5 kWh kapacitású akku teljes egészében az autó padlójába került. A 11 kW-os AC fedélzeti töltővel a töltési idő kb. 6 óra, 100 kW teljesítményre képes nyilvános DC villámtöltőn a 10-80% töltés mindössze fél órát igényel.

A hatótáv növelése mellett a komfortot is fokozza az alapfelszereltséget jelentő hőszivattyús fűtés és a Mercedes me applikáció, amellyel még indulás előtt előkondicionálható a töltőn lévő autó. A töltést a Mercedes me Charge teszi kényelmessé és környezetbaráttá. A szolgáltatás ugyanis nem csak hozzáférést biztosít 175.000 nyilvános töltőponthoz Európa-szerte, de 100%-ban zöld energiát is kapunk az autózáshoz.

Britta Seegertől, aki a Mercedes-Benz marketing és kereskedelmi igazgatója, megtudhattuk, hogy a Mercedes-Benz eladásainak tizedét a GLA és GLB modellek, azaz a kompakt SUV modellek jelentették az előző évben, így az EQA egy különösen fontos modell, hiszen egy divatos kategóriába hozza el a fenntarthatóságot. Az EQA forgalmazása Európában február 4-én indul, az autó online is megrendelhető lesz. Németországban az EQA induló ára 47.500 euró.

Az elektromos EQA csak a kezdet, ugyanis 2021-ben további új elektromos modellekkel bővül a Mercedes-Benz EQ-kínálata, melyekkel, ha a körülmények lehetővé teszik, személyesen találkozhatunk ősszel Münchenben az IAA autókiállításon.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.