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
auto
2024. 03. 28. csütörtök

Ilyen olcsón népautó lehet az ID.3

A Volkswagen ID.3-ról eddig sem volt titok, hogy három különböző akkumulátor-mérettel kerül piacra az első MEB-platformra épülő elektromos autóként. A 2020 nyarától forgalmazott 1st Edition a közepes, bruttó 62 (nettó 58) kWh kapacitású akkumulátort kapta, a legkisebb akku mérete bruttó 48 (nettó 45), a legnagyobb pedig bruttó 82 (nettó 77) kWh. Az autók WLTP ciklus szerint mért hatótávja az egyes akkuméretekkel rendre 330, 420 és 550 km.

A forgalmazás tavalyi kezdetekor volt, aki reménykedett benne, hogy még az állami támogatás támogatói okiratainak meghosszabbított lejárata előtt megrendelhető lesz a legkisebb akkus változat, amely talán becsúszik a 2,5 milliós támogatás 11 milliós vételár-küszöbe alá. A támogatói okiratok a napokban jártak le, és magyar ára még mindig nincs a kis akkus változatnak.

Tarolt az ID.3, megtriplázta villanyautó-eladásait a Volkswagen

 

Németországban a mai napon kezdődött meg a legkisebb akkus ID.3 Pure forgalmazása, a konfigurátor szerint 31.495 eurós (6000 euró német állami támogatással és az ahhoz elvárt 3000 euró gyártói kedvezménnyel 22.495 euró) alapáron. Ez az ár magasabb, mint a korábban várt 30.000 eurós induló ár, azonban a német állami támogatást igénybe véve mindössze 10%-kal magasabb, mint a hagyományos hajtással rendelkező Golf 20.400 eurós alapára.

Magyarországon még nem ismerjük a legkisebb akkus változat árát. A 62 kWh-s akkuval az ID.3 Pro P. Life változat alapára nálunk 14.188.440 Ft, Németországban pedig 34.995 eurótól indul a közepes akkus ID.3 Pro változat.

Az ismert német árakból, az aktuális EUR-HUF árfolyamból, és a magasabb magyar forgalmi adóból kiindulva viszonylag kicsinek tűnik az esély arra, hogy Magyarországon beférjen a belépő modell a 11 milliós határ alá. Azonban az előző év már hozott meglepetéseket, egyértelművé vált, hogy az importőröknek fontos, hogy legyen egy 11 millió forint alatti áron kapható változat a legtöbb típusból. Ezért a tiszta matematika ellenére mégis reménykedünk abban, hogy lesz a maximális támogatásra jogosult ID.3. Persze egyelőre még azt sem tudjuk biztosan, hogy az idén újrainduló állami támogatás feltételei változatlanok maradnak.

Németországban a legnagyobb akkus ID.3 Pro S és Tour változata is megrendelhető már (41.995, illetve 49.685 eurós induló áron), de a nagy hatótávért azzal kell fizetnünk, hogy ez a változat csak 4 személyes. A gyakorlatban persze ebben a kategóriában nem kényelmes hátul három személynek hosszabb távon utazni, mégis sokaknak fájhat ez a korlátozás. A jó hír, hogy a szlovák MojElektromobil oldal értesülései szerint, amit a Volkswagen szlovák e-mobilitásért felelős vezetője is megerősített, hamarosan jön az 5 személyes változat a 82 kWh-s akkuval.

Villanyautó teszt: Volkswagen ID. 3 1st Edition PRO 150 kW

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.