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
auto
2024. 04. 19. péntek

Hivatalos: itt az új Tesla Model S és Model X

elektromos autó

FRISSÍTÉS: További részletek és képek új cikkünkben, ezen a linken találhatóak.

Sokszor megénekeltük már, az internet népe pedig gyakorlatilag a Model 3 bemutatása óta várja, hogy jelentősebben megújuljon a Tesla két régebbi, drágább, nagyobb típusa. Bár az autók az évek alatt sok apró változáson estek át, a műszaki paraméterek, a hatótáv, a töltési teljesítmény, a beépített számítástechnika mind jobb és jobb lett, sőt néha még egy-egy látványosabb fő darab is cserélődött (ülések, Model S orrkúp), régóta ráfért mér egy alaposabb frissítés a két modellre.

Nos, most tényleg megérkezett amire régóta vártak a rajongók.

Ez most tényleg más

Egyelőre csak az új Model S-ről találtunk képeket a Tesla negyedéves jelentésében, de a szöveg szerint a Model X is megújult. Ha az autó külsejét nézzük, akkor nem látunk hatalmas változást, de agresszívabb lett az autó orra és az S is megkapta a matt fekete díszítőléceket és kilincset, azaz megjött a chrome delete. A cég azt írja teljesen új lett a meghajtás, áttervezték a cellákat, az akkupakkot, a motorokat,

a Performance változatot pedig a 3 motoros Plaid váltotta fel, ami most már 2 másodperc alatt gyorsul 60 mérföldes (97 km/h) sebességre. Ez gyorsabb mint a Bugatti Chiron.

Ami viszont igazán figyelemre méltó az az autó belseje. A frissítés az új Roadster prototípusához hasonló kormányt kapott és megérkezett a vízszintes középsőképernyő, a letisztult, gombok nélküli belső, az utaskabin teljes szélességében végig húzódó speciális légbeömlő, valamint az új középkonzol is a kisebb testvérekből. Ezzel együtt megmaradt a sofőr előtti képernyő is a kormány mögött. Sőt, a hátsó utasok is kaptak egy kijelzőt. A képek egyelőre számítógépes grafikának tűnnek de az autó belseje sokkal elegánsabbnak tűnik, mint a korábbi változatoké.

A gyártás már most január végén elindul.

 

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.