Kedvcsináló videót tett közzé a Lynk&Co a fejlesztés alatt álló Zero tisztán elektromos sportterepjárójáról, melyben most először fedte fel az autó utasterét. Ami elsőként szembetűnik, az a már-már kaotikus mintázatú LED-berakás, ami végigfut a műszerfalon, majd az ajtókra és a középkonzolra is átterjed, látványos hangulatvilágítást teremtve a beltérben.
Persze lehet, hogy akadnak páran, akiket megrontott az új Tesla Model S és X, és rögtön a kormánykereket vizslatták kellemetlen meglepetést várva, de a Zeróban ez elmaradt, igaz, itt sem egy hagyományos, teljesen kerek kormány fogad minket. A kormány mögé egy HD kijelzőt helyezett a Lynk&Co, ami kicsit a Ford Mustang Mach-e megoldását idézi, csak jobban beágyazva műszerfalba, a középkonzol felett (ami a videó alapján mintha szokatlanul magasan lenne) pedig egy 15,4 colos érintőkijelző található, pont, mint az újabb Teslák belterében.
Erről a járműről egyébként tavaly szeptemberben írtunk először, amikor a Geely tulajdonában lévő kínai-svéd vállalat ambiciózus, globális piaci jelenlétet célzó terveket jelentett be. A Zero koncepció-változatát, az a technológia mozgatja, amitől a vállalat a sikert reméli. Ez a modell hordozza majd ugyanis elsőként az úgynevezett Sustainable Experience Architecture (SEA) moduláris padlólemezt, melyet a Lynk&Co szabadon hozzáférhetővé tesz más autógyártók számára, valamint a Geely leányvállalatai és egyéb érdekeltségei is megkapják. A tanulmányban 100 kWh-s akku felel az energiatárolásért, amivel akár 700 kilométeres hatótávot is magáénak vallhat az NEDC szabvány szerint.
Európai gyártók is megkapják a kínai elektromos csúcstechnológiát
A Lynk&Co Zero megjelenése 2021 utolsó negyedévében várható a kínai piacon, és nem kizárt, hogy a későbbiekben Európában is kapható lesz.