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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

Nem, nem 18+-os tartalmat osztunk meg, csak egy angolszász kifejezést kölcsönöztünk a címnek. Az elmúlt napokban a Tesla amerikai és kínai részlege is megosztott pár érdekes videót a gyáraik belsejéből, amelyekben betekinthetünk a színfalak mögé, és megmutatják, hogyan készül a Model Y.

Már Kínában is pocsék a Tesla?

A marketingvideók publikálása nyilván nem véletlen, hiszen nemrég súlyos vádak érték a kínai leányvállalatot, miszerint a sanghaji gyárban elavult manuális módszerekkel dolgoznak, nem is igaz, hogy annyira high-tech ez a cég, mint mondják. Most először újságírókat is beengedtek a gyárba, hogy beszámoljanak a valós állapotokról.

This slideshow requires JavaScript.

A hozzám hasonló kockák, biztosan élvezni fogják az alábbi fremonti képsorokat, ahol megnézhetjük, hogyan is gyártják azzal a bizonyos 6000 tonnás prés-öntő géppel egyetlen darabból a Model Y hátsó részét. Hamarosan az autó eleje is ezzel a módszerrel készül majd.

A következő videóban pedig a kínai gyárba látogatunk el, és végignézhetjük, ahogy robotok tucatjai építik az autókat.

Ez a videó még részletesebben bemutatja a gyár életét:

Utolsó videónkban a Model Y vázára szerelt kamerával utazhatunk végig a karosszéria-műhely állomásain.

Helyi médiajelentések szerint egyébként már el is érték a napi 700 Model Y gyártási ütemet Sanghajban, azaz gyakorlatilag annyi Y készül, mint Model 3. Ezt azért én fenntartásokkal kezelném, mert inkább félreértés lehet az alapja. Amennyire tudjuk, jelenleg még csak 1 műszak dolgozik a Model Y gyártásán, de nem kizárt, hogy a géppark már megérkezett a teljes kapacitáshoz. 2 hónap alatt képtelenség nulláról évi 250 ezres gyártási ütemre ugrani.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.