PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Idén ősszel már piacon lehet a Microlino villanyautó

elektromos autó

Rengeteg kezdő vállalkozás példáján láttuk már, hogy kicsit sem egyszerű a belépés az autógyártó bizniszbe, hiszen a járművek kifejlesztéséhez, valamint a gyártó- és a beszállítói hálózat kiépítéséhez nem kevés tőke, illetve idő kell. A Micro Mobility Systems pályafutását tovább hátráltatta, hogy legelső termékének piacra dobását a véghajrá kellős közepén érte a koronavírus, ráadásul a cégnek egy jogi vitát is meg kellett vívnia korábbi gyártópartnerével, mely nemes egyszerűséggel lemásolta autóját, és más néven kezdte forgalmazni.

Így alakult át a pici Microlino villanyautó

A peren kívül lerendezett ügy végső soron, úgy tűnik, pozitív hatással volt a Microlino fejlődésére, hiszen az számos tekintetben jobb lett az elmúlt másfél évben. A jármű második generációja úgy mutatkozott be tavaly a digitális formában tartott Genfi Autószalonon, hogy az első sosem került gyártásba. Az újdonságok között nemcsak modernebb dizájnelemeket találunk, hanem kívül-belül teljesen átalakult az autó – hatékonyabb villanymotort, magasabb energiasűrűségű akkucellákat kapott, a lökhárítókat kivéve teljesen felhagytak a műanyag használatával a tervezők a karosszérián, és nem utolsó sorban a csővázas szerkezet helyett préselt acélvázra váltottak, ami sokkal biztonságosabb.

A cég legfrissebb helyzetjelentése szerint elkészült a legelső prototípus a Microlino 2.0-ból, és megkezdődött a tesztelése (erről egy rövid videó a Facebook-oldalukon megtekinthető). Ez a példány még nem tartalmaz minden egyes újdonságot, a teljes átváltozás a következő négy prototípus során következik be, amelyeket a nyárig tervez legyártani a Micro Mobility Systems. Ezzel párhuzamosan megkezdődik az előszéria gyártása, valamint a homologizációs folyamatok elindítása, amelyek a vállalat becslései szerint augusztusra meglesznek. Ha minden jól megy, idén szeptemberben elindulhat a pici buborékautó sorozatgyártása és kiszállítása is.

A kétszemélyes csöppség várhatóan 12.000 eurós indulóáron vihető majd haza.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.