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
auto
2024. 04. 19. péntek

Tágas belsőt ígér a Hyundai Ioniq 5

elektromos autó

A Hyundai Ioniq 5 világpremierjét február 23-ra halasztották, de a gyártó gondoskodik róla, hogy addig is fenntartsa az érdeklődésünket. Korábban néhány sötétben készült külső fotót láthattunk az autóról, ezúttal pedig az Ioniq 5 elektronikusan szabályozható első üléseiről kaptunk egy érdekes videót és fotót.

„Az Ioniq 5 valóságos formatervezési kiáltvány, egy optimista előzetese annak, amire az ügyfelek az elektromos járművek új korszakában számíthatnak. A hosszú tengelytáv soha nem látott helykínálatot eredményez. Ezt a különleges teret úgy alakítottuk ki, hogy tökéletes környezetet kínáljunk a kikapcsolódáshoz, feltöltődéshez – mintha a második otthonunk volna.” – mondta SangYup Lee a Hyundai globális formatervező központjának igazgatója.

A Hyundai csoport által a kifejezetten akkumulátoros elektromos járművekhez fejlesztett e-GMP platform a kompakt SUV modelleknél megszokotnál hosszabb tengelytávot és teljesen sík padlót kínál, amely nagyobb szabadságot enged a belső tervezőnek. Már a Hyundai 45 tanulmány leleplezésénél hangsúlyozták, hogy az autó belsejét egy nappali-szerű élettérként képzelték el, és úgy tűnik ezt az élményt a sorozatgyártásba kerülő Ioniq 5 is biztosítani tudja. A stílus mellett a funkcionális elvárások sem csorbulnak, az autó belső tere tágas és sokoldalúan variálható lesz, még egy kisebb első csomagtér is belefér.

Közeleg az Ioniq 5 leleplezése

Ahogy arról nemrégiben már beszámoltunk, az ülések optimális szögben hátradönthetők, de a tágas belső tér érdekében 30 százalékkal csökkentették az üléstámlák vastagságát is, ezzel több helyet biztosítva a hátul utazóknak.

A sajtóközleményből azt is megtudhattuk, hogy a jármű belső terében fenntartható anyagokat és szöveteket alkalmaznak, a környezettudatosan feldolgozott bőrtől kezdve a biofestéken át a természetes és újrahasznosított rostanyagokig. Az ülések lenmagból préselt növényi olajjal színezett és kezelt, ökológiailag feldolgozott bőrkárpitozást kaptak. Az utastér egyéb, puha borítású pontjain fenntartható rostokból készített szövetekből (pl. cukornád biokomponensek, gyapjú és polipropilén fonal), valamint újrahasznosított PET műanyag palackokból nyert rostokból készült anyagokkal találkozunk. A műszerfalat, a kapcsolókat, a kormánykereket és az ajtópaneleket repce és kukoricaolaj származékából készült poliuretán biofesték borítja.

Az Ioniq 5 előrendelése Európában elsőként 2020 decemberben Ausztriában indult, el de a világpremiert követően Magyarországon is előrendelhető lesz a bevezető limitált széria.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.