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
auto
2024. 04. 20. szombat

Átáll elektromos autókra a Ford Európában

elektromos autó

A Ford már 2019-ben is arról beszélt, hogy az európai modellpalettájára teljes elektromosítás vár, így egyáltalán nem érkezett váratlanul a mai bejelentés, miszerint 2030-ra a teljes kínálat elérhetővé válik kibocsátásmentes hajtáslánccal – beleértve a személyautókat és a haszongépjárműveket egyaránt.

Minden modelljét elektromosítja Európában a Ford

Az amerikai autógyártó megfogalmazása szerint 2026-ra az egész európai személyautó-portfóliója „zéró emisszióra képes” lesz, amit érthetünk úgy, hogy minden modellhez készül tisztán elektromos, vagy plug-in hibrid rendszerrel felszerelt variáns, de úgy is, hogy eltűnik minden olyan típus, amely nem tud kizárólag villanymotor által működni. Nem teljesen egyértelmű tehát a hagyományos, vagy normál hibrid Fordok sorsa, de 2030-ra a gyártó már 100%-ban teljesen elektromos eladásokkal számol, így addigra biztosan kivezeti a belsőégésű motort a kínálatból.

A haszongépjárműveit már 2024-től választhatjuk tisztán villanyosként vagy konnektoros hibridként, de úgy tűnik, a töltőcsatlakozó nélküli autók – ha egyáltalán lesz rájuk kereslet – még 2030-ban is velünk maradnak, amikor is 2/3-os arányt vár a Ford az akkumulátoros elektromos és plug-in hibrid autóknak az értékesítésen belül.

Ford e-Transit

A tavalyi év utolsó negyedévében bámulatosan magas, összesen legalább 22 milliárd dollár értékű beruházást jelentett be a Ford az elektrifikációba 2025-ig, de nem részletezte, hogy pontosan milyen projektek segítik majd az átállást. A mai bejelentésből kiderült, hogy 1 milliárd dollár a cég kölni gyárának modernizálását fogja szolgálni, amely Ford Cologne Electrification Center néven – a kontinensen először a vállalatnál– villanyautókat gurít ki magából az európai piacokra. A legelső modell, melyről már azt is tudjuk, hogy a Volkswagen MEB padlólemezét használja majd, 2023-ban indul sorozatgyártásba, s ezt egy másik elektromos autó is követheti a két autógyártó közötti megállapodás részeként.

Konkrét tervekről, és a német gyár átalakulásáról az elkövetkezendő hónapokra ígér több részletet a Ford.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.