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
auto
2024. 04. 24. szerda

Új változatokkal bővült a Mercedes EQC család

elektromos autó

Az Egyesült Államokat elkerüli, Európában viszont két újabb változat is csatlakozott a Mercedes-Benz EQC tisztán elektromos SUV típuskínálatához: mind az új alapmodell, mind az AMG Line dizájncsomaggal megvadított változat rendelhető, kiszállításukra májusban kerül sor. Az alapkivitelt EQC 400 4MATIC néven kell keresni, ez immár egész Európában egységes konfigurációt kapott. Induló ára 66.068 euró, tehát számottevően alacsonyabb, mint amivel 2019-ben a piacra lépett (71.281 euró). A nettó 65.000 euró alatti vételár azt is jelenti, hogy az alapmodell jogosult a nettó 7500 eurós német állami támogatásra, így hazai piacán a vásárlók 58.093 euróért vihetik haza extrák nélkül.

Aki az AMG szellemét szeretné megidézni az EQC divatterepjárójával, az már az AMG Line sportváltozattal ezt is megteheti: a dinamikus megjelenésről a kétlamellás AMG-specifikus hűtőrács gondoskodik, amely hangsúlyosabb légbeömlőkkel és funkcionális légterelőkkel gazdagítja a látványt. Szintén a legsportosabb Merciktől kölcsönzi aerodinamikailag optimalizált 19 colos, 5-küllős, különleges szürke fényezésű könnyűfém keréktárcsáit, valamint kiszélesített hátsó lökhárítóját. Belül ARTICO műbőr/DINAMICA mikroszálas borítású sportülések, és nappabőrrel borított kormánykerék fogadja az utasokat.

A hajtásláncban nem történt változás, 300 kW összteljesítmény és 765 Nm mellé 80 kWh akkukapacitást tett a Mercedes-Benz, ami WLTP-ben 374-417 kilométeres hatótávval társul. Január óta az EQC minden változatához 11 kW-os fedélzeti töltő jár alapfelszereltségként a korábbi 7,4 kW helyett.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.