Tavaly júliusban egy szédületes nagyságú megrendelést zsebelt be a Vauxhall (az Opel brit márkája), egyetlen cég egyszerre 1000 darab tisztán elektromos meghajtású Vivaro kisteherautó vásárlása mellett döntött. Mint mi is beszámoltunk róla, a British Gas energiaszolgáltató vállalat annak okán ruházott be ekkora tételre, hogy az anyavállalataként működő Centrica 2030-ra a teljes járműállományát elektromosítani tudja.
Csakhogy a brit energiaóriás időközben rájött, hogy ennél gyorsabban is megtörténhet az átállás, így aztán rendelt még 2000 darab Vivarot a mérnökei számára. Hogy ez mennyire példa nélküli jelzése az elektromobilitás iránti elköteleződésnek, azt jól mutatja, hogy már az első megrendelés is a legnagyobbnak számított, amit az Egyesült Királyságban valaha kereskedelmi flottába szánt villanyautókra adtak le.
A jelenlegi stratégia szerint a Centrica 2030 helyett már 2025-re elektromosítja teljes, körülbelül 12.000 járműből álló flottáját. A 3000 darab Vivaro-e mindegyike az utakon lesz 2022-re, és amint megnyílik a lehetőség, további elektromos Vauxhall modelleket is vásárolni fog. Valószínűleg az Opel/Vauxhall legutóbb bemutatott kis elektromos áruszállítója, a Combo-e is a flotta részét képezi majd.