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
auto
2024. 04. 24. szerda

Hiánypótló változat érkezett a Volkswagen ID.3-hoz

elektromos autó

A Volkswagen ID.3 érkezésének egyik leginkább zavarba ejtő meglepetése volt, hogy a vásárlóknak le kellett mondaniuk az ötödik ülésről a legnagyobb akkumulátorért cserébe, hiszen valamennyi, bruttó 82 (nettó 77) kWh-s pakkal szerelt típus csak négyszemélyes változatban jelent meg. Abból ítélve, hogy a nagy akkus típushoz a panorámatetőt sem tette elérhetővé a gyártó, azt gyanítjuk, hogy az autó tömegéhez lehet köze a furcsa csomag-összeállításnak.

Villámteszt: Volkswagen ID. 3 – első rész

Akárhogyan is, úgy tűnik, a Volkswagen megoldotta ezt a problémát, merthogy a németországi konfigurációban megjelent a Tour 5 típus, amely a nettó 77 kWh-s akkuja mellé öt ülőhelyet kínál. Emellett két másik változatot rendelhetnek az ügyfelek ekkora kapacitású aksival, a Pro S-t, és a Tourt, de mindkettő csak négy személy számára kínál biztonsági övet.

A 47.820 eurós listaárról induló Tour 5 csomag 544 kilométeres WLTP-szerinti hatótávolságot, 150 kW-os teljesítményt, 7,9 másodperces 0-100-as gyorsulást, valamint 125 kW-os DC, és 11 kW-os AC töltést foglal magában. A panorámatető továbbra sem került be a feláras opciók közé.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.