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
auto
2024. 04. 20. szombat

Megmutatták a legolcsóbb elektromos Audit

elektromos autó

Az Audi egy rendkívül átfogó és részletes sajtóanyagot adott ki a Q4 e-tron villanyautóról, ahhoz képest legalábbis, hogy a világpremierre valószínűleg még áprilisig várnunk kell. Akinek nem ismerős ennek a modellnek a neve, annak emlékeztetőül: ez lesz a legelső Audi, mely a Volkswagen MEB padlólemezével készül – az anyacég technológiájának használata nem elhanyagolható költségcsökkenést jelent a márka számára, ezért is emlegetik a Q4 e-tront a legolcsóbb tisztán elektromos Audiként, bár hivatalos árat egyelőre nem tudunk. A jármű 2019 tavaszán mutatkozott be koncepció formában, tavaly pedig Sportback kialakítással is színpadra gurult. A sorozatgyártás kezdetét eredetileg 2020 végére ígérték a németek a zwickaui gyárban, ám ez nem jött össze, helyette idén csatlakozik a négykarikás villanyautó a Volkswagen ID-családjához.

Ebből lesz az első igazán megfizethető tisztán elektromos Audi

4590 milliméteres hosszát, 1865 mm-es szélességét, és 1613 mm-es magasságát tekintve a Q4 e-tron a kompakt SUV-k szegmensének nagyobbjai közé tartozik, ám a MEB ezen kategóriában egyedülálló utastér-kialakítást tesz lehetővé. A mindössze 86 centiméteres első túlnyúlás, és 2,76 méteres tengelytávolság párosa sokkal inkább a közepes méretű szabadidő-autókat jellemzi, az 1,83 méteres utastér-hossz pedig már inkább egy hatalmas, full-size divatterepjáróéhoz hasonlítható az Audi szerint.

A csomagtér kapacitása 520 liter, de ha nincs szükség hátsó ülésekre, akkor azok lehajtásával 1490 liternyi hely jut a csomagoknak a plafonig mérve. Az utastérben összesen 24,8 liternyi tárolórekeszt helyeztek el a tervezők.

Az Audi nagy hangsúlyt fektet az opcionális HUD méltatására, amely két szinten vetíti a szélvédőre a menetinformációkat és a navigációt szolgáló grafikákat. Ez a rendszer nem új, valószínűsíthetően ugyanaz a kivitelezés, amivel az ID.3 és ID.4 vásárlói is találkozhatnak.

Habár kívülről még takargatja villanyautóját az Audi, belül maradéktalanul felfedte. A műszerfal kialakítására talán az izgalmas a legjobb jelző, egy kommentelő szavaival élve sehol sem tud megpihenni a szem, mert minden része vonzza a tekintetet. A kormány mögött egy 10,25 colos digitális műszeregységet találunk, amely a kormánykerék vezérlőivel működtethető, középen pedig egy 10,1 hüvelykes, 1540 x 720 pixel felbontású érintőkijelző fekszik, amely helyett később egy nagyobb, 11,6 colos, 1764 x 824 felbontású képernyő is választható lesz.

A hajtáslánc adatait egyelőre nem tette közzé az Audi, de a MEB padlólemez miatt az ID-sorozatban használt akkumulátorok és villanymotorok fogják mozgatni a Q4 e-tront. Azaz bruttó 83 kWh akkumulátorra, és 225 kW-os összteljesítményre számíthatunk, közel 450 km WLTP-szerinti hatótávolsággal és max. 125 kW-os villámtöltéssel.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.