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
auto
2024. 04. 24. szerda

Akkumulátorgyárat építhet a Teslának az LG

elektromos autó

Nem először számolunk be róla, hogy az LG igyekszik minél fontosabb szerepet betölteni a Tesla beszállítói láncában. Az egész anno még az ipari energiatárolókkal kezdődött, amikhez a koreai vállalat próbált cellákat szállítani a kaliforniai cégnek, de akkor riválisa a Samsung SDI termékei feleltek csak meg a Tesla elvárásainak. Később, a kínai autógyár indulásával már máshogy álltak a dolgok, az LG lett a fő beszállítója Sanghajnak.

Amikor a Tesla tavaly szeptemberben az akkumulátor nap alkalmával bejelentette, hogy saját gyártású új 4680-as és a nevadai Panasonic együttműködésben készülő 2170-es cellái mellett, kis túlzással, a világ összes akku celláját szeretné felvásárolni, mindjárt be is jelentkeztek páran, akik szívesen adnának el aksikat Musknak. Egyik közöttük az LG.

Duplázhat az LG, annyi aksi kell a Teslának

1 vagy 2 új gyár is lehet még ebből

Az LG a kínai üzemének 2170-es cellagyártását már emeli is a Tesla mérhetetlen étvágya láttán, de a koreai cég azt is jelezte, hogy készek lennének 4680-asokat is gyártani az autókba.

A Reuters friss információi szerint a vállalat már rendelkezik is egy tesztüzemben működő gyártósorral, de egyelőre nehézségeik akadnak a termelés skálázásival. Érdekes, hogy a szintén erre a bizniszre pályázó Panasonic is hasonló problémákról számolt be nemrég, míg a Tesla állítja, a kitűzött ütemterv szerint halad a fremonti pilot gyártósor termelésének felfuttatása, és hamarosan rendelik a berendezéseket a kapacitások tízszeres bővítéséhez. (Ez utóbbi azért egy 2021 végéig szóló terv, nem azonnali.)

Panasonic: így készülnek a Tesla akkuk

A Reuters most úgy tudja, hogy az LG egy új amerikai gyárban akarja előállítani a 4680-asokat, amik kiegészíthetik majd a fremonti és austini Tesla termelést. Arról is szó van azonban, hogy a koreai cég Európában is beruházna egy hasonló üzembe, és állítólag Spanyolországot szemelték ki a gyár helyszínéül.

A tárgyalások a két vállalat között még folynak, nem írtak még alá szerződést az új aksikról és egyelőre az sem tiszta, hogy ez mennyiben lenne LG fejlesztés, illetve mennyi információt és üzleti titkot adna át a Tesla a koreai partnernek a termelés sikeréhez.

A Reuters megjegyzi, hogy bár a koreai és japán akkugyártók általában nem kockáztatnak ennyit egy új, fejlesztés alatt álló technológiával, a Tesla akkora üzletet jelent, hogy nem akarnak kimaradni belőle.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.