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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Vége a belsőégésű motoros Bugattiknak?

elektromos autó

Herbert Diess, a Volkswagen Csoport vezérigazgatója ma végre megtörte a csendet a Bugatti jövőjét illetően. Tavaly óta számtalanszor olvashattunk olyan pletykákról, hogy a német konszern megválik hiperautó-gyártójától, melynek eredményeképp az a Porschével szoros együttműködésben dolgozó horvát villanyautó-gyártóhoz, a Rimachoz kerül.

Újabb tízmilliókat pakolt a Porsche a horvát autógyártó alá

A mai sajtótájékoztatón Diess elárulta, hogy szó sincs arról, hogy a konszern teljesen eladná a Bugattit, de a mostani helyzet sem marad változatlan. Jelenleg a márka felügyeletét a Porschéhez irányítják át, mert, ahogyan a vezérigazgató fogalmazott, ott erősebb környezetbe kerülhet a cég, mint a tömegpiacon tevékenykedő VW irányítása alatt Wolfsburgban. Ez alatt olyan szinergiákat ért, mint például a szénszálas, extrakönnyű karosszéria, és a magas teljesítményű akkumulátorok.

Habár egyelőre nem született meg a végleges megállapodás, a legvalószínűbb szcenárió az, hogy a Porsche és a Rimac egy közös vállalkozásként irányítja majd a Bugattit, amelynek többségi tulajdonosa az utóbbi lesz. Ez pedig nagy valószínűséggel azt fogja jelenteni, hogy a belsőégésű motorral szerelt Bugatti hiperautóknak végük, és helyüket a Rimac elektromos technológiájával működő villanyos szupersportautók veszik át. A végleges döntést korábban 2021 első felére ígérte a Porsche.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.