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
auto
2024. 04. 20. szombat

Megjött a Peugeot 308 a márka új arcával

elektromos autó

Megérkezett a Peugeot 308 harmadik generációja, amely rányomja a pecsétet a vállalat által februárban bejelentett teljes arculatváltásra. A 2007 óta gyártott, és eddig több mint 7 millió példányban eladott családi kisautó a márka új arcát képviseli: hordozza a legutóbbi formavilág mindazon karakterisztikus stílusjegyeit – például az oroszlánok tépőfogára emlékeztető LED lámpacsíkokat –, amelyeket már a 208, 508, 2008, és 3008 modelleken láthatunk, illetve ez a legelső autó, amely a márka újratervezett, modernebb emblémáját viseli.

A teljes dizájnváltással a jármű dimenzióin is módosított a Peugeot: a tengelytáv 55, a teljes hossz pedig 110 milliméterrel nőtt, amiért a hátsó üléseket elfoglaló utasok lesznek leginkább hálásak. A magasságból viszont elvettek 20 mm-t a tervezők, ami jobb aerodinamikát eredményez. A csomagtér kapacitása 412 liter, ami az üléstámlák ledöntésével 1323 literre bővíthető.

Az új 308 az utastér kialakításában is követte testvéreit, megkapta a kompakt kormányt, amely szenzorosan érzékeli a sofőr fogását bizonyos vezetéstámogató rendszerek használata közben. A kormánykerékről vezérelhető például a rádió, a média, és a telefon is, de a 10 colos érintőképernyő az i-Cockpit műszerfal közepén a fizikai kapcsolók nagy részét kiváltja. Ugyanekkora méretű digitális kijelző található a kormány mögött, amely 3D megjelenítésre is képes. A Peugeot 308 már a vezeték nélküli telefontükrözést is tudja, és egyszerre két okostelefon is csatlakoztatható Bluetooth-on keresztül.

Az autó a vállalatcsoport EMP2 padlólemezén fekszik, ami azt jelenti, hogy többféle hajtáslánc elszállásolását is meg tudja oldani. A benzines és dízeles változatok mellett két plug-in hibrid típus is rögtön elérhető lesz a piaci bevezetés kezdetétől fogva.

A HYBRID 225 egy 132 kW-os PureTech benzinmotor, és egy 81 kW teljesítményű villanymotor kombinációját működteti az e-EAT8 nyolcsebességű sebváltón keresztül. Hibrid üzemmódban az összteljesítmény 162 kW 360 Nm nyomatékkal. A HYBRID 180-ban a villanymotor azonos, de a benzinmotor gyengébb (110kW), itt a rendszer legnagyobb elérhető teljesítménye 132 kW 360 Nm nyomaték mellett.

Az erősebbik típus 59, míg a gyengébb 60 kilométeres elektromos hatótávolságot tud kinyerni a 12,4 kWh-s akkucsomagból. Alapfelszereltségként 3,7 kW-os fedélzeti töltés jár az autóhoz, felár ellenében 7,4 kW-ra növelhető a teljesítmény, így kevesebb mint két órát vesz igénybe a teljes töltés.

Az új Peugeot 308 Franciaországban megy gyártásba, forgalmazása az év második felében kezdődik.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.