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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Áprilisban bemutatják a 700 km hatótávú elektromos Mercit

elektromos autó

Április 15-én tartja a Mercedes-Benz vadonatúj luxusautójának, a tisztán elektromos EQS-nek a világpremierjét, augusztusban pedig már az első vásárlók is vezethetik majd az S osztály szegmenséhez tartozó villanyautót – jelentette be a Daimler hivatalos sajtóközleményében. Az EQ-család harmadikként bemutatkozó tagja a nagy teljesítményű elektromos járművek egy vadonatúj generációját képviseli majd, kifejezetten elektromos autók alá tervezett padlólemezével, magas hatékonyságú hajtásláncával, és az akkumulátorok energiasűrűségének növelésében elért eredményeknek köszönhetően akár 700 kilométer feletti távolságot is képes lesz megtenni egy töltéssel a gyártó állítása szerint. Ezt egy 108 kWh kapacitású akkupakkal éri majd el az autó, de más akkuméretekben is rendelhető lesz.

Az EQS akkumulátor-rendszereinek gyártása már megkezdődött a Stuttgart-Hedelfingen létesítményben, ahol körülbelül 16.500 négyzetméteren dolgoznak az alkalmazottak 4.0-s ipari technológiákkal. A később érkező EQE modell szintén innen kapja majd az akkumulátorokat. A gyár közelében, az untertürkheimi Mercedes-Benz Drive Systems kampuszon kutatás-fejlesztési központ is létesült, ahol az akkutechnológiákban való jártasság bővítése mellett a szakértők a használt aksik második életének, és újrahasznosításának lehetőségeivel is foglalkoznak. Az akkucellákat egyébként a kínai CATL gyártja, teljesen karbonsemleges megoldással, így minimálisra csökken az elektromos autó környezeti lábnyoma. A nikkel, a kobalt, és a mangán 8:1:1 arányban van jelen a cellákban.

CATL akkuval készül a Mercedes EQS

A villanyautó Plug&Charge funkcióval érkezik, ami annyit tesz, hogy az erre alkalmas töltőberendezéseken (hogy melyek azok, arra az autó rendszerében külön rá lehet majd keresni) a töltőkábel csatlakoztatása után automatikusan elindul a töltés, a Mercedes me Charge applikáción keresztül pedig a fizetés is megtörténik. Az egyes töltésekről a hónap végén kap összegző számlát az ügyfél.

A Mercedes me Charge folyamatosan növekvő hálózata már több mint 500.000 töltőpontból áll világszerte, amelyből 200.000 Európában található. Segítségével 400 különböző szolgáltató töltőállomásához férhetnek hozzá egyetlen helyről a Mercedes-tulajdonosok. A Green Charging szolgáltatás az akkumulátorokba töltött áram „tisztaságát” biztosítja: a felhasznált energiát a Mercedes-Benz zöld áramból pótolja, akár zöld áramkvóta vásárlásával, akár megújuló energiaforrásokba való befektetéssel.

Az EQS legújabb funkciói, illetve szoftverének frissítései hálózaton keresztül, Over-the-Air módon letölthetőek lesznek, és az autó a kétirányú energiaáramlást is képes  lesz majd biztosítani. Ez utóbbi azonban csak Japánban lesz elérhető, ahol az autó CCS helyett CHAdeMO csatlakozóval kerül forgalomba.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.