Michael Steiner, a Porsche kutatás és fejlesztésért felelős igazgatója „félreértésnek” nevezte az Egyesült Királyság által tervezett szigorú intézkedést, miszerint 2030-ra betiltanák a belsőégésű motorral szerelt személygépjárművek értékesítését, mivel szerinte nem a hajtástechnológiával, sokkal inkább a fosszilis üzemanyagokkal van a probléma. A kettő között a különbség annyi, hogy a belsőégésű motorokat szintetikus üzemanyaggal is lehetne táplálni, ami a Porsche érvelése szerint nem jár nettó szén-dioxid-kibocsátással, hiszen a légkörből kivont CO2-t használják fel metanol, és abból klímabarát benzin előállítására – mindezt lehetőség szerint kizárólag megújuló energia felhasználásával. Ráadásul a helyi légszennyezés szempontjából is előnyös, hogy sokkal kevesebb égéstermék keletkezése mellett ég el, mint a hagyományos hajtóanyagok. A vállalat nemrég jelentette be a világ első ipari méretben termelő szintetikusüzemanyag-gyárát Chilében a Siemens-szel közösen, amelytől gyakorlatilag a belsőégésű motor megmentését reméli. Steiner az itt készülő üzemanyagot arra használná fel, hogy bemutassa a jogalkotóknak, hogy a belsőégésű motor is képes tisztán üzemelni, és ezt figyelembe kellene venni a jogszabályok megalkotásakor, hogy 2030 után is árulhassa a kipufogós modelljeit. A Porsche 2022-ben kezdi meg a szintetikus üzemanyag tesztelését egy kis szériában a 911 modellben. Az igazgató hozzáteszi, hogy ez a környezetbarát üzemanyag semmiképp sem az elektromos technológia helyett, hanem mellett állná meg a helyét, a gyártó továbbra is a e-mobilitásba fekteti erőforrásainak és energiájának nagyobbik részét. Problémát jelent azonban, amit a hidrogénes üzemanyagcellás autóknál is rendszeresen elmondunk, hogy ennek az üzemanyagnak az előállítása bonyolult, és ezáltal drága is. Melyik a könnyebb: az elektromosságot üzemanyagként használni, vagy másik üzemanyagot termelni belőle? Chilében elsősorban szélturbinák által megtermelt elektromossággal bontanak majd vizet hidrogénre és oxigénre, majd a keletkezett hidrogént vegyítik a levegőből kinyert szén-dioxiddal. Ám az a nagy mennyiségű elektromos energia, ami e folyamat lebonyolításához szükséges, közvetlenül a villanyautók akkumulátorába is kerülhetne, tehát ismét egy végtelenül egyszerű és kézenfekvő megoldást akarunk túlbonyolítani csak azért, hogy a belsőégésű motorok velünk maradjanak. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!