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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

A vásárlók kérték: lassabban is tölthető a Porsche Taycan

elektromos autó

A Porsche Taycan legelső vásárlói is megkapják azt a nagy kaliberű, számos funkcióra kiterjedő szoftverfrissítést, amivel a 2021-es modellévébe lépett a villanyautó tavaly szeptemberben – igaz, a tulajdonosoknak tenniük kell egy kitérőt a szervizbe, hogy feltelepítsék nekik az ingyenes csomagot. Ennek az az oka a vállalat elmondása szerint, hogy a frissítés számos olyan változtatást tartalmaz, amelyhez a hajtáslánc elemeit hozzá kell kalibrálni, ami nem kivitelezhető OTA módon.

Gyorsabb és okosabb lesz a Porsche villanyautója

Az egyik legérdekesebb újdonság a Battery-Saving Charging, amely a villámtöltés sebességét a jelenleg elérhető 270 kW teljesítményről 200 kW-ra korlátozza, ezzel óvva az akkumulátort. A német autógyártó korábban elárulta, hogy ezt a beállítási lehetőséget maguk a vásárlók kérték, akik szívesebben töltenek 5-10 perccel tovább, ha cserébe kevésbé terhelik meg az aksit az ultragyors áramfelvétellel.

A 22 kW-os fedélzeti töltő utólagos beszerelése 2021 végétől bizonyos piacokon a 2020-as Taycanokba is lehetséges lesz, valamint szintén a töltést teszi kényelmesebbé a Charging Planner frissülése, amelyben immáron beállítható az a töltöttségi szint, amivel az úti céljukra meg kívánnak érkezni a tulajdonosok. A rendszer a töltés közben értesítést küld a sofőrnek, hogy elérte azt a töltöttséget, amellyel ez megvalósítható.

Az adaptív felfüggesztéssel szerelt villanyautók megkapják az új Smartlift funkciót, amely bizonyos, rendszeresen visszatérő akadályok előtt automatikusan beállítja a hasmagasságot. További újdonság a futómű-vezérlés optimalizálása, amivel csökkenthető a megcsúszás induláskor, és 0,2 másodperccel gyorsabb sprintet tud futni a Taycan 0 és 200 km/h között Launch Controllal (9,6 s).

A navigációt és az infotainment rendszert is érték változások, többek között kiemelendő a vezeték nélküli Apple CarPlay integrálása, amivel az iPhone applikációk a Porsche Communication Management rendszerében is megjelennek.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.