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
auto
2024. 04. 19. péntek

A Renault ma bemutatta új kisteherautó-stratégiáját, aminek három alappillére a jelenlegi portfólió megújítása és kibővítése, új, a vásárlók egyéni igényeire szabott szolgáltatások indítása, valamint elektromos és hidrogénes megoldások bevezetése, beleértve minden olyan szolgáltatást, amely segít az ügyfeleknek zéró kibocsátású szállításra átállni. A modellkínálat bővítése és megújítása jegyében a színpadra gurult az új Kangoo és az új Express kisteherautó, a közepes méretű haszongépjárművek szegmensébe pedig az új Trafic Combi és az új SpaceClass hozott újdonságot.

Tisztán elektromos meghajtást ezek közül egyelőre csak a Kangoo-nak ígért a Renault, ezt 2021 vége fele rendelhetik meg a vásárlók. A nulla károsanyag-kibocsátással működő Kangoo Z.E-t 2011 óta forgalmazza a gyártó, azóta több mint 58.000 darab fogyott belőle Európa országaiban. A modellfrissítés számos praktikus innovációt adott neki, legfőképpen az Open Sesame (Szezám, tárulj) megoldást, amely által a középső oszlop eltávolításával 1446 mm-es szélességben lehet bepakolni a jármű jobb oldalán.

Az autó két hosszban lesz kapható. A Standard a hagyományos meghajtású változat esetében maximum 3,9 köbméter rakteret, és 600-800 kg teherbírást kínál, míg a Long 4,9 köbméternyi, és közel 1 tonnányi csomagot is el tud majd cipelni. Arról nem esett szó, hogy ezek a számok hogyan alakulnak az elektromos változatban, ahol egy 44 kWh-s akkumulátor foglalja el a padlót.

A 75 kW teljesítményű és 245 Nm azonnal jelentkező nyomatékú E-TECH rendszerrel a WLTP szerint várhatóan 265 kilométert tud megtenni az autó két töltés között. A Renault állítja, hogy ez még télen is garantálható a hőszivattyúnak köszönhetően, ami kevesebb energia felhasználásával is melegen tudja tartani az utasteret.

Az aksi feltöltése AC hálózaton leggyorsabban egy legalább 22 kW-os töltőoszlopon történhet, ami 80%-ig 2 órába telik, míg DC-n 75 kW-ot bír el az aksi, ami pedig egy 42 perces töltést jelent 80 százalékos töltöttségig.

Az új Kangoo-t a Maubeuge létesítmény munkásai fogják gyártani Franciaországban, ahol már egy akkumulátor-összeszerelő üzem is épült az elektromos változat érkezésére felkészülve.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.