A Seat és a Cupra hétfői sajtótájékoztatóján ismét előtérbe kerültek az elektromobilitási tervek, amelyek kapcsán Wayne Griffiths, a Cupra vezére bejelentette, hogy végre megszületett a döntés a Tavascan sportterepjáró sorsáról: a villanyautó 2024-ben sorozatgyártásba kerül. A spanyol márka igazgatója korábban többször is hangoztatta, hogy a legnagyobb álma válna valóra, ha a 2019-es Frankfurti Autószalonon kiállított koncepció megvalósítására rábólintana a vezetőség. A Tavascan a Volkswagen Csoport MEB padlólemezét használja majd, és látványos, kupés formájával valószínűleg a VW ID.5-höz áll majd a legközelebb. A tanulmányt egy duplamotoros hajtáslánccal készítette el a vállalat 302 lóerős összteljesítménnyel és közel 6,5 másodperces 100-as sprinttel, amihez egy 77 kWh-s akkucsomag biztosít körülbelül 450 km-re elegendő energiát. Azt egyelőre nem tudni, hogy ezen módosítanak-e a fejlesztők a martorelli központban, de az biztos, hogy az autó a sportos teljesítményre lesz kihegyezve. A Tavascant a második tisztán elektromos modelljének szánja a Cupra az idén piacra kerülő Born után, ami azt is jelenti, hogy a 2022-2023-as évre nincsenek (publikus) tervek villanyautó-fronton. Spanyol villanyautó is épül idén a Volkswagen német gyárában A Seat megerősítette, hogy a VW MEB padlólemezének kisebb változata 2025-ben egy Seat Arona méretű kompakt városi crossovernek ad majd alapot, melynek ára várhatóan 20 ezer euró környékéről indul. Terveik szerint az összes MEB-Lite padlólemezes kisautó – évi mintegy 500.000 darabot – márkától függetlenül a Barcelona melletti gyárban készül. Ehhez a projekthez azonban a spanyol kormány és az Európai Bizottság támogatását várja a vállalat. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!