A Mercedes-Benz EQS számos tekintetben korszakalkotó villanyautónak ígérkezik: a kizárólag tisztán elektromos autók alá tervezett új padlólemez a vállalatnál eddig elérhetetlen tudással jutalmazta meg a villanyautót, az akár 700 kilométeres WLTP szerinti hatótávolság sem lesz akadály vele. Azon túl, hogy az S osztály szegmensébe érkező luxusautó rendkívül aerodinamikus formát vesz fel 0,20-as légellenállási együtthatóval, a külső megjelenéséről egyelőre nem sokat tudni. Az viszont már nem titok, hogy milyen látvány fogadja majd azokat, akik bekukkantanak az ajtók mögé.
Az úgynevezett MBUX Hyperscreent már januárban bemutatta a Mercedes – ez az a 141 centiméter szélességben elnyúló, összesen 2432,11 cm2-es használható felületet kínáló hajlított, háromosztatú üvegkijelző, amely gyakorlatilag az egész műszerfalat elfoglalja. Egyik legfontosabb jellemzője a Zero Layer kialakítás, ami azt jelenti, hogy a felhasználóknak nem kell almenüket megnyitni, egyetlen felületen elérhető lesz minden fontosabb funkció. A hatalmas érintőfelület már önmagában is egyedülálló, de az sem gyenge, amit a németek köré építettek.
A fejlett technológiához futurisztikus és pénztárca-szaggatóan magas minőséget sugárzó elemek csatlakoznak az utastérben, egy olyan összképet eredményezve, amit eddig jellemzően csak az álmodozó dizájnerek tanulmányaiban láttunk. Természetesen az MBUX Hyperscreen extraként lesz választható az EQS-hez, akik ennél tradicionálisabb megoldást preferálnának, azok egy 12,3 colos digitális műszeregységet, és 12,8 colos központi érintőkijelzőt kapnak. A jókora érintőfelületek ellenére a Mercedes gombokat is hagyott szép számmal a kormányon és a megemelt középkonzolon is, ezek többsége valószínűleg szintén kapacitív megoldású.
Az EQS az S osztály mellett megy gyártásba a Factory 56-ban Sindelfingen városában. Világpremierjét április 15-én tartják, az európai piacokra pedig idén augusztusban érkezik.