A Volkswagen szeretné még jobban megkülönböztetni a hagyományos erőforrásokkal rendelkező modellektől az új, EV korszak autóit, ezért a legendás Volkswagen elnevezés helyett Voltswagen néven árulná azokat. A hírt több portálon meglátva rögtön április elseje jutott eszembe, azonban a CNBC szerint szó sincs viccről.
A csatorna információi szerint a meglepetés oka egy apró malőr: a Volkswagen véletlenül a tervezett április 29 helyett egy hónappal korábban, március 29-én tette közzé weboldalán a sajtóközleményt, amelyet a vállalat jövőbe tekintő e-mobilitási törekvéseinek nyilvános nyilatkozataként határoztak meg.
A közlemény szerint a német gyártó az Egyesült Államokban várhatóan létrehoz egy almárkát a tisztán elektromos modellek értékesítésére „Voltswagen of America” elnevezéssel. A sajtóközlemény azt írja, hogy a német gyártó a Voltswagen márkajelzést használja majd minden elektromos jármű esetében, míg az emblemetikus Volkswagen márkajelzéssel csak a hagyományos erőforrással rendelkező autókat értékesítik majd. A vállalat tervei szerint a VW logó a hagyományos járművek esetében sötétkék, az elektromos modelleknél világoskék lesz.
Az azóta elvátolított közlemény szerint a névváltozás várhatóan májusban lép életbe, és a tulajdoni viszonyokat nem változtatja meg, azaz a Voltswagen of America a Volkswagen Group of America egysége lesz, amely a Volkswagen AG leányvállalata marad.
A CNBC természetesen megkereste a céget, de a vállalat szóvivője nem volt hajlandó kommentálni az április 29-i keltezésű, már nem elérhető sajtóközleményt. A vállalat terveit ismerő források névtelenül megerősítették az információ hitelességét a CNBC számára.