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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Az önvezető technológiával foglalkozó Motional, és az Amerikai Egyesült Államok második legnagyobb autómegosztó szolgáltatója, a Lyft tavaly decemberben jelentett be együttműködést, amely során 2023-tól kezdődően kiválasztott amerikai városokban robottaxikat állítanak szolgálatba. A közös projektről tegnap az egyik legfontosabb részlet is kiderült: a szolgáltatáshoz a Hyundai IONIQ 5 villanyautót választotta a Motional, ami nem annyira meglepő annak tudatában, hogy a cég a Hyundai Csoport és az Aptiv közös gyermeke.

Megérkezett a Hyundai Ioniq 5

A 2020-ban alapított bostoni vállalat indokolása szerint az IONIQ 5 a megfelelő platform arra, hogy a korunk mobilitását legnagyobb mértékben meghatározó két technológiát, az elektromos hajtást és az autonómiát ötvözze, az utasok élményének maximalizálására tervezett prémium és modern utastérben.

A februárban bemutatott elektromos crossovereket 4-es szintű önvezető rendszerrel szerelik fel, amiről a Motional azt állítja, hogy többet lát, valamint gyorsabban és biztonságosabban reagál, mint bármelyik ember. A LiDAR-, radar-, és kamerarendszerek 360°-ban pásztázzák a környezetet akár 300 méter távolságban is, és a dinamikusan változó vezetési szituációkban is helyt állnak emberi beavatkozás nélkül. Hogy ez tényleg megvalósul-e 2023-ra, azt nehéz megjósolni, de valószínűbb, hogy a sofőr nélküli villanyautók eleinte csak egy szűkebb területen belül lesznek képesek mozogni.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.