A pick-up haszongépjárművek az amerikai autópiac meghatározó szereplői, és az autógyártók villanyautós projektjeit elnézve kétség sem fér hozzá, hogy a következő pár évben ezen szegmens elektromosítása nagymértékben hozzájárul majd a villanyautók számának gyarapodásához az Egyesült Államokban. Már önmagában a Tesla Cybertruck is egy hatalmas dobásnak ígérkezik, a hagyományos nagy autógyártók pedig inkább a már jól ismert, és hatalmas népszerűségnek örvendő modelljeiket kínálják kibocsátásmentes hajtással. A Fordnál ez az F-150 lesz, a General Motors-nál pedig elsőként a Hummer, és mint tegnap kiderült, a Chevrolet Silverado sem marad villanymotor nélkül. A Silverado jelenleg az USA második legkelendőbb kisteherautója és egyben a General Motors legnépszerűbb modellje, 2020-ban több mint 594 ezer darabot értékesített belőle a gyártó, kicsivel megelőzve a RAM 1500-as családot, amiből nem kizárt, hogy hamarosan szintén lesz elektromos változat. A Silverado villanyautó kapcsán fontos újdonság, hogy nem a hagyományos típus átépítése lesz, hanem tetőtől talpig újratervezik a cég munkatársai az ULTIUM rendszerrel. Ez pedig lehetővé teszi, hogy 640 kilométernél is messzebbre menjen az autó egy töltéssel. Egyelőre nem tudni, hogy mikor kerül piacra a GM slágermodelljének teljesen elektromos változata, de azt elárulta a vállalatcsoport, hogy a gyártásnak a jelenleg átépülő Factory Zero ad majd otthont Michigan államban. Itt épül majd a szintén ULTIUM rendszerrel szerelt GMC Hummer EV pick-up és SUV kialakítása. Mi több, a teljes önvezetésre felkészített Cruise Origin személyszállító villanyautó összeszerelése is ebben az üzemben fog történni. A korábban Detroit-Hamtramck Assembly Center néven ismert létesítmény kizárólag tisztán elektromos autók gyártására rendezkedik be, felújítása, kibővítése, és újragépesítése a legnagyobb átalakítás, mely eddig GM-gyárral történt. Factory Zero: itt gyártják az elektromos Hummert A General Motors 2025-ig világszerte 1 millió tisztán elektromos autó kiszállítását tűzte ki célul. Az ULTIUM által lecsökkentett fejlesztési idővel, és megnövelt költséghatékonysággal Észak-Amerika vezető villanyautó-gyártójává szeretne válni. 830 lóerő és rákjárás: itt az új Hummer Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!