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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

Ezért nőttek ilyen meredeken a Tesla eladásai

elektromos autó

Mint arról nemrég beszámoltunk, jelentősen, közel 109%-kal nőttek a Tesla eladásai az idei első negyedévben, ha az előző év hasonló időszakát nézzük. Igaz, tavaly ilyenkor már kicsit belejátszott a képbe a koronavírus, hiszen a legnagyobb értékesítési hajrában, március utolsó két hetében kezdett zárni Európa, február közepén pedig Kína növelte meg a szokásos két hetes új évi leállást további hét nappal. Ugyanakkor az is igaz, hogy a vírushelyzet még most sem múlt el és az autókereskedések nyitvatartása országonként más-más mértékben korlátozott.

Most elkezdtek bejönni a részletes adatok, és már látszik hol mekkora volt a növekedés.

Brutális számot villantott a Tesla

Természetesen Kína, de

Tavaly az első negyedévben a vállalat 88.496 autót adott át a vásárlóknak, míg idén az első három hónap alatt 184.800-ra nőtt ez szám, a több mint duplázás, közel 109%-os növekedést jelent. Csak az érdekesség kedvéért: 2021. január 1. és 2021. március 31. között több Tesla fogyott, mint 2016-ban és 2017-ben összesen.

Természetesen, ahogy azt várni lehetett, a növekedés motorja Kína volt, ahol majd háromszor annyi, 273%-kal több autó fogyott mint tavaly ilyenkor. Ez elsősorban a sanghaji gyár elindulásának és az ezzel összefüggő árcsökkenésnek köszönhető. Itt nem csak az alacsonyabb előállítási költségekre gondolunk, de így már nem kell a kemény importvámokat sem megfizetni és a legolcsóbb Model 3 belefér az állami támogatási keretbe is.

Ugyanakkor az is érdekes, hogy nem lett igazuk a károgóknak, akik az európai eladások meredek zuhanását jósolták, mivel, versenytársak ide meg oda, 31%-kal nőttek az értékesítési számok kontinensünkön. Nem lepődnénk meg, ha a Model 3 visszaszerezte volna az első helyet az európai villanyautó eladási listákon.

Bár külön amerikai adatok nem állnak rendelkezésre, a „világ többi része” adatsor 80%-a az Egyesült Államokat takarja. Becslések szerint a hazai piacon kétszer annyi Tesla fogyott mint tavaly, ami különösen azért meglepő, mert a Biden kabinet beiktatását követően várható a támogatási rendszer átszabása, így, sokan arra számítottak kivárnak majd az amerikai vásárlók.

A vállalat pénzügyi eredményeit és a termékekkel kapcsolatos híreket, terveket április 26-án este publikálják majd, amiről szokás szerint beszámolunk.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.