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
auto
2024. 04. 23. kedd

Az Euro NCAP töréstesztjeinek legutóbbi fordulójában két villanyautó biztonságát is próba elé állította a szervezet: azt már tegnap bemutattuk, hogy a Škoda ENYAQ iV milyen keményen állta az ütéseket, behúzva ezzel mind az öt csillagot a vizsga végén. A másik elektromos autó a Škoda szabadidő-autójának német platformtársa, a Volkswagen ID.4 volt, amely hasonló eredményeket produkált – megkapta az öt csillagot, és az Euro NCAP kiemeli, hogy kategóriánként csak néhány pontnyi különbség mutatkozott a két villany-SUV biztonsága között.

A felnőtt utasok védelmének tesztjét 93%-kal zárta a Volkswagen, azaz egy hajszálnyival gyengébben, mint a Škoda. A szöveges értékelésből kiderül, hogy valamennyi kritikus testrész jó, vagy megfelelő biztonságban volt az ütközések alatt. Csakúgy, mint az ENYAQ-ban, az ID.4-ben is alapfelszereltség a középső légzsák, ami szintén jó szolgálatot tett az oldalsó ütközéseknél.

A gyerekvédelmi teszteken 89%-ra teljesített a villanyautó (ami megegyezik a Škodáéval), a gyalogosvédelemben azonban már kissé nagyobb az eltérés: az ID.4 76%-ot kapott (szemben a Škoda 71%-ával), miután a gyalogosokat helyettesítő bábuk fejét, és medencecsontját is jobban óvta. Vezetői asszisztensrendszerek tekintetében is felülkerekedett a Volkswagen, köszönhetően elsősorban a Driver Monitoring rendszernek. Az Euro NCAP továbbá kiemeli, hogy az ID.4-ben standard a Local Hazard Warning funkció, ami a cseh társában egyelőre nem elérhető.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.