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
auto
2024. 04. 20. szombat

Új változat jön a Fiat 500-ból

elektromos autó

Az új, már csak tisztán elektromos meghajtással készülő Fiat 500 jelenleg három karosszéria-változatban kapható. Elsőként a vászontetős kabrió mutatkozott be, ezt követte a keménytetős ferdehátú kialakítás, majd pedig egy extra hátsó ajtót is magára öltött az egyszerűbb beszállás érdekében. A vállalat szóvivője a minap elárulta az Automotive News hírportál újságírójának, hogy hamarosan érkezik a negyedik tagja a családnak, ami egy haszongépjármű-változat lesz. Ez azt jelenti, hogy a hátsó ülések kikerülnek a kocsiból, és az ezzel felszabaduló hely lesz a kisautó csomagtere, amit valamilyen elválasztóval különítenek el az első üléssortól. Hasonló módon, mint ahogyan például a Dacia Springben is látni fogjuk.

Akkuhiánnyal küzd a Fiat 500

Habár csupán alacsony keresletre számít, az új változattal a Fiat az 500-as család várakozáson aluli eladási számait igyekszik felpiszkálni. Nemrég beszámoltunk róla, hogy a villanyautó gyártási kapacitását jelentős mértékben csökkentették, amit hivatalosan akkuhiánnyal indokoltak. Az Automotive News cikke szerint azonban közel sem fogy úgy a városi cirkáló, ahogyan azt eleinte remélték az olaszok: 2020 végéig összesen 15.000 példányt szerettek volna átadni, de – nagyrészt persze a járvány miatt – a Jato Dynamics adatai szerint csupán 6353 darabot regisztráltak belőle tavaly, és februárig is csak 10 ezer közelébe tudott felkúszni a tavaly júliusi indulás óta.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.