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
auto
2024. 03. 28. csütörtök

Újabb híres autómárka intett be a belsőégésű motornak

Nem mutat be több új, belsőégésű motorral felszerelt autómodellt a Cadillac, ezt a tisztán elektromos meghajtású Lyriq tegnapi premierjén jelentette be a General Motors-hoz tartozó prémium autómárka. Innentől kezdve kizárólag teljesen villanyos autókat vezet be kínálatába, ahol jelenleg egyetlen villanyautó mellett 10 hagyományos meghajtású modellt találunk. A fosszilis üzemanyaggal táplálkozó autók portfóliója azonban meglehetősen új – tette hozzá a gyártó alelnöke, Rory Harvey –, így az értékesítésük még jó néhány évig ki fog tartani. A vállalatnál úgy számolnak, hogy 2030 lesz az az év, amikor végleg kivezetésre kerül a belsőégésű motor, és villanyautó-gyártóvá válik a Cadillac.

Ennyiért nem is drága az első elektromos Cadillac

Az 1902-ben alapított luxusmárka igazgatói korábban már hangoztatták, hogy ők vezetik majd a General Motors elektromos átalakulását, és a mostani bejelentés szerint öt évvel lépnek hamarabb a teljes villamosítás útjára, mint a konszern teljes egésze. Mindez persze csak akkor igaz, ha valóban lesz még kereslet az évtized végéig a káros anyagokat kipufogó autókra, és nem választják inkább a vásárlók az elektromos ULTIUM rendszerrel gyártott új generációs villanyautókat.

A Cadillac elektromobilitási törekvéseit jól példázza, hogy a márka fizetni is hajlandó a GM-kereskedéseknek, hogy ne árulják autóit, még véletlenül se akadályozva a villanyautók eladásait. Akkor beszállítói dokumentumok alapján felröppent a híre, hogy a Cadillac már 2025-re szeretne teljes mértékben elektromos meghajtásra váltani – habár hivatalos bejelentés erről nem született, elképzelhető, hogy az ottaniak is tudják, hogy a közelgő villanyautók mellett nem sokáig lesz esélyük a korszerűtlen technológiával működő belsőégésűeknek.

A Cadillac Lyriq egy kimondottan észszerű, 60 ezer dollár alól induló elektromos SUV korrekt specifikációkkal, és egyelőre csak megvillantja azt, amire a GM képes lesz majd az ULTIUM padlólemezzel. Ráadásul akik szeretik a hatalmas kijelzőket az autókban, azoknak a Lyriq 33 colos képernyője már alapból egy jó indok a vásárlásra, sőt, a 2023-ban érkező Celestiq még ennél is nagyobb kijelzőt tesz a sofőr orra elé.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.