Nem mutat be több új, belsőégésű motorral felszerelt autómodellt a Cadillac, ezt a tisztán elektromos meghajtású Lyriq tegnapi premierjén jelentette be a General Motors-hoz tartozó prémium autómárka. Innentől kezdve kizárólag teljesen villanyos autókat vezet be kínálatába, ahol jelenleg egyetlen villanyautó mellett 10 hagyományos meghajtású modellt találunk. A fosszilis üzemanyaggal táplálkozó autók portfóliója azonban meglehetősen új – tette hozzá a gyártó alelnöke, Rory Harvey –, így az értékesítésük még jó néhány évig ki fog tartani. A vállalatnál úgy számolnak, hogy 2030 lesz az az év, amikor végleg kivezetésre kerül a belsőégésű motor, és villanyautó-gyártóvá válik a Cadillac.
Az 1902-ben alapított luxusmárka igazgatói korábban már hangoztatták, hogy ők vezetik majd a General Motors elektromos átalakulását, és a mostani bejelentés szerint öt évvel lépnek hamarabb a teljes villamosítás útjára, mint a konszern teljes egésze. Mindez persze csak akkor igaz, ha valóban lesz még kereslet az évtized végéig a káros anyagokat kipufogó autókra, és nem választják inkább a vásárlók az elektromos ULTIUM rendszerrel gyártott új generációs villanyautókat.
A Cadillac elektromobilitási törekvéseit jól példázza, hogy a márka fizetni is hajlandó a GM-kereskedéseknek, hogy ne árulják autóit, még véletlenül se akadályozva a villanyautók eladásait. Akkor beszállítói dokumentumok alapján felröppent a híre, hogy a Cadillac már 2025-re szeretne teljes mértékben elektromos meghajtásra váltani – habár hivatalos bejelentés erről nem született, elképzelhető, hogy az ottaniak is tudják, hogy a közelgő villanyautók mellett nem sokáig lesz esélyük a korszerűtlen technológiával működő belsőégésűeknek.
A Cadillac Lyriq egy kimondottan észszerű, 60 ezer dollár alól induló elektromos SUV korrekt specifikációkkal, és egyelőre csak megvillantja azt, amire a GM képes lesz majd az ULTIUM padlólemezzel. Ráadásul akik szeretik a hatalmas kijelzőket az autókban, azoknak a Lyriq 33 colos képernyője már alapból egy jó indok a vásárlásra, sőt, a 2023-ban érkező Celestiq még ennél is nagyobb kijelzőt tesz a sofőr orra elé.