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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

A kitérőmanőver-teszt, vagy közismertebb nevén jávorszarvas-teszt azt a célt szolgálja, hogy megmutassa, hogy egy adott autóval mennyire biztonságosan lehet kikerülni egy, az úton hirtelen felbukkanó akadályt, például a jármű elé ugró szarvast. A vékony kerekeken guruló, szűk, de ehhez képest viszonylag magas Dacia Springről talán azt gondolnánk, hogy egy ilyen helyzetben a legelső kormánymozdulat után bukfencezve indulna el az út melletti árokba, ám a spanyol Km77 tesztje egészen meglepő eredményekkel szolgált.

A 3,73 méter hosszú, 1,62 méter széles, és 1,51 méter magas elektromos kisautó rendesen tarolta a bójákat az aszfalton, de a tesztelők pozitívumként értékelték, hogy egyetlen kerék sem emelkedett fel a kitérések során. Habár a pilótának intenzív visszakormányzást kellett végrehajtania, hogy az úton tartsa a villanyautót, a Spring stabilitás-szabályozó rendszere állítólag sokat segít a baleset elkerülésében. Ezzel szemben a lap hangsúlyozza, hogy a manőverezés során az autó nagyon kis sebességet veszít, és egy átlagos sofőrt nehéz helyzetbe hozhat a hátsó rész kicsúszása. A szlalom teszten a Spring a felépítéséhez képest megfelelően teljesített, moderált sebesség mellett az irányítás elvesztése nélkül lehet vele kerülgetni a kátyúkat.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.