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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

Az Audi ma bejelentette, hogy Európa-szerte elérhetővé vált kereskedéseiben a februárban bemutatott gyönyörű elektromos sportkupéja, az e-tron GT. Az Európai Unió valamennyi tagállamába, és az Egyesült Királyságba is megindultak az első példányok, Németországban 99.800 eurónál kezdődik az e-tron GT quattro, míg a sportosabb RS e-tron GT verzióért legkevesebb 138.200 eurót kell fizetni.

Mindenki kapaszkodjon, szenzációs az új Audi!

A konfiguráció lehetősége már a magyar honlapon is nyitott, idehaza a modell induló ára 38.449.250 forint, aki viszont RS jelzéssel szeretné megvásárolni a sportkocsit, annak legalább 53.249.830 forintot kell az autóra szánnia.

A Porsche Taycan alapjaira faragott négykarikás luxusautóra február közepe óta lehet előrendelést leadni, és az Audi elmondása szerint nagy sikernek örvend a modell, de nem árulta el, hogy pontosan hány európai ügyfél jelezte vásárlási szándékát.

Mindkét változat összkerék-meghajtású rendszerrel készül a neckarsulmi gyárban, ám miközben az alapmodell 350 kW teljesítményt és 630 Nm nyomatékot pakol a sofőr alá, az RS jelzésű testvére 440 kW-tal és 830 Nm forgatónyomatékkal szórakoztatja tulajdonosát. Nettó 84 kWh-s akkucsomagjából akár 488 km hatótávolság is kinyerhető, amelynek 80%-a kevesebb mint fél óra alatt visszatölthető egy 800V-os töltőoszlopon.

Az e-tron GT piaci bevezetése egy újabb lépcsőfoka a fenntartható mobilitási szolgáltatóvá való átalakulásnak – írja az Audi. Jelenleg a márka modellpalettájának több mint 80%-a választható teljesen elektromosként, vagy hibrid hajtáslánccal (PHEV vagy MHEV), a villanyautók száma pedig idén háromról hétre növekszik. A Sportback kialakításban is gyártott e-tron SUV csak a tavalyi évben leszállított 47.324 darabjával a legkelendőbb, német prémium márka által kínált teljesen elektromos modell a piacon.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.