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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Amikor a Tesla bejelentette a Giga Shanghai őrült tempóját sokan szkeptikusak voltak, az amerikai cég azonban rájuk cáfolt és a tervezettnél kicsivel előbb is megkezdték a kínai gyártást. Ennek ellenére a német határidők bejelentését követően sem mindenki hitt benne, hogy a hírhedt német bürokrácia útvesztőin sikerül majd időben átverekedjék magukat.

Majdnem elakadt a berlini Tesla gyár építése

Lehet, hogy ezúttal a pesszimistáknak lesz igazuk. A német Automobilwoche beszámolója szerint Elon Musk fél év haladékot adott a Giga Berlin csapatának, így az eredetileg tervezett 2021. július helyett a pletykák szerint csak 2022. januárjában indulhat meg a Model Y európai gyártása.

A Reuters kapcsolódó híre szerint a Tesla szóvivője nem kommentálta az információt, helyette kiemelte a Tesla korábbi nyilatkozatát, amely szerint a berlini építkezés jól halad, hogy 2021 végére megkezdődhessen a termelés és az autók kiszállítása. Bár ez a nyilatkozat is csúszásra utalhat, ez az időpont a tömeggyártás indulására utalt, a korábban meghirdetett júliusi indulás csak a próbagyártás kezdetét jelöli.

Berlin átugorja a Model 3-at, előbb jöhet a Model 2

A késlekedés mögött alapvetően két okot kell megemlíteni. Az egyik a szövetségi károsanyag-kibocsátási törvény szerinti vizsgálatok lefolytatása, ami miatt újabb meghallgatásokat kell tartani. Ez nagyjából 3 hónappal tolhatja ki a határidőket. A másik ok a berlini gyártású Model Y-ba tervezett strukturális akkupakk fejlesztésének tervezettnél lassabb üteme. Emiatt a cég legutóbbi negyedéves jelentésében is már az év végi dátum szerepelt a tömeggyártás megindítására. A pletykák egy része által említett új akkugyártó egység engedélye valószínűleg nem hátráltatja a folyamatokat, hiszen a gyártás indulásához szükséges akkumulátorokat az eredeti tervek szerint is az Egyesült Államokból tervezték biztosítani.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.