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
auto
2024. 04. 20. szombat

Az IONIQ 5 idei bevezetését követően a Hyundai Motor Company felgyorsítja villanyautó-offenzíváját, melynek első lépése az IONIQ 6 jövő évi megjelenése lehet – írja a The Korean Car Blog a cég április 22-én megtartott konferenciahívására hivatkozva.

A lap beszámolója szerint az „Elektromos járművek bejelentési stratégiája 2021 első negyedévében” címmel megrendezett konferenciahíváson elhangzott, hogy ebben az évben a koreai cég 160.000 példányt kíván értékesíteni 8 különböző elektromos modellből, míg 2025-ig 560.000 darabra kívánják bővíteni az összesen 12 tisztán elektromos típus forgalmát.

Két tisztán elektromos Genesis is érkezik idén

A Hyundai csoport idén kínált 8 típusába biztosan beletartozik a Hyundai Kona Electric, Ioniq Electric és Ioniq 5 modellek mellett a Kia e-Soul, e-Niro és EV6, valamint a hamarosan megjelenő Genesis GV60e, nyolcadikként pedig még az idei év vége előtt megjelenhet egy tágasabb Genesis modell.

Bemutatkozott a Genesis G80e luxus villanyautó

A cikk azt is megemlíti, hogy a Hyundai Ioniq 5 modellre már 42.000 előszerződést kötöttek a vásárlók az első negyedévben, ami minden bizonnyal a hazai, dél-koreai piacra vonatkozó adat, hiszen korábban, az európai premiert követő héten már 236.000 érdeklődőről, potenciális vevőről szóltak a híradások.

Hyundai Prophecy: joystick az új kormány

Hyundai márkanév alatt a következő e-GMP padlólemezre épülő modell várhatóan az Ioniq 6 lesz, amelynek stílusjegyeit a 2020 tavaszán leleplezett Prophecy tanulmány mutatta be. Mivel ez a modell alacsonyabb építésű lesz, mint az Ioniq 5, így azonos akku kapacitást feltételezve valamivel nagyobb, akár 500 km feletti hatótávra számíthatunk. A koreai autós blog spekulációi szerint az Ioniq 6 tengelytávja nagyobb lesz, mint az Ioniq 5 kerek három métere, ami akár nagyobb akkumulátor beépítésére is lehetőséget biztosíthat, így ők az akár 700 km hatótávban reménykednek.

Az információk szerint a harmadik e-GMP platformos Hyundai az Ioniq 7 lehet, amely az Ioniq 5-nél nagyobb SUV lesz (vagy, ha úgy tetszik, az első SUV modell lesz majd, hiszen a Hyundai terminológiája szerint az Ioniq 5 nem SUV, hanem CUV, azaz crossover utility vehicle).

Sportos Ioniq 5 készülhet

Érdekesség, hogy Dél-Koreában idén megszűnt a Hyundai Kona elektromos változatának forgalmazása, amit a cég azzal indokolt, hogy az Ioniq 5 modellre kívánnak összpontosítani. A helyi sajtó véleménye szerint azonban az LG Chem által gyártott akkumulátorok kigyulladása miatt csökkenő érdeklődés is az okok között lehet. Szerencsére arról nem szólnak a hírek, hogy a cég Európában is tervezné a méltán népszerű modell kivezetését. Tekintve, hogy az Ioniq 5 lényegesen nagyobb autó, mindenképpen jelentős űr keletkezne a kínálatban, ha nem lenne kisebb méretű villanyautója a Hyundai-nak.

Így tölt a Hyundai Ioniq 5

A 800 voltos feszültségű, villámgyorsan tölthető e-GMP platformon a közeljövőben várható modellek számát tekintve sem lenne meg a 2025-re tervezett 12 tisztán elektromos típus, így nem csak a Kona kínálatban tartására, de akár további, nem az e-GMP platformra épülő modellek megjelenésében is reménykedhetünk. A hagyományos 400 voltos rendszerű autók gyártása valószínűleg a következő években is olcsóbb lehet, így a kisebb autók szegmensében párhuzamosan fennmaradhat ez a technológia is.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.