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
auto
2024. 03. 30. szombat

Kicsi, olcsó, elektromos, és már csomagszállításra is jó

Tavaly ősszel írtunk arról, hogy a marokkói postaszolgálat a Citroën parányi elektromos autóját (avagy hivatalosan inkább négykerekű motorkerékpárját) választotta a csomagszállítási feladatok teljesítésére. Ez egy igencsak érdekes döntés, hiszen nem könnyű elképzelni, miként változhat egy 2,41 m hosszú, 1,39 m széles, és 1,52 m magas kétszemélyes csöppség praktikus haszongépjárművé, de mint most kiderült, nem csupán különleges átalakításról van szó: bemutatkozott a My Ami Cargo, az Ami mindenki számára elérhető kisteher(moped)autó verziója.

Citroën Ami: kicsi, olcsó, elektromos, pont ez kell a városba

A francia autógyártó szerint hatalmas üzleti lehetőséget hordoz az Ami haszongépjármű változata, mivel egy intelligens, funkcionális, elektromos, és gazdaságos megoldást kínál a városban közlekedő szakemberek, illetve az utolsó kilométeres kiszállítást végző cégek számára. A méret pedig pont ideális, hiszen stabilabb és biztonságosabb, mint egy két-, vagy háromkerekű közlekedési eszköz, ám fürgébb és könnyebben irányítható, mint egy nagyobb kisteherautó.

Az Ami külsőre semmit sem változott, belül azonban az anyósülés helyén egy moduláris rakteret alakított ki a Citroën, ahol 260 liternyi és 140 kilogrammnyi csomag fér el. Az ide beszerelt doboz hét részből áll, valamennyi fakkja speciális funkciót lát el, így van egy saját rekesz a törékeny tárgyaknak, de akár egy 120 centi hosszú eszközt is szállíthatunk benne. A csomagtér nem gátolja a mopedautó vezérléséhez szükséges kézmozgást, és a kilátást sem rontja.

Műszakilag a My Ami Cargo hajtása teljesen azonos az Amiéval, azaz egy kicsi, 5,5 kWh-s akkucsomag található benne, amit csupán egy hagyományos 220 V-os konnektorról lehet feltölteni, 3 óra alatt. A 6 kW-os villanymotorral mindössze 45 km/h-ig lehet gyorsulni, a hatótávolság pedig 75 kilométer.

Franciaországban május végétől lesz rendelhető a kisautó, adókkal és támogatásokkal együtt legolcsóbban 6490 euróért, átszámítva körülbelül 2,3 millió forintért, illetve bérelhető is 24,18 eurós havidíjjal.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.