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
auto
2024. 04. 16. kedd

Új villanyautó technológiával tör be Európába a kínai NIO

elektromos autó

A NIO tegnap részletezte azon terveit, hogy Európában is megkezdje tisztán elektromos meghajtású személyautóinak értékesítését. Nem meglepő módon sok más kínai autógyártóhoz hasonlóan a NIO is a kontinens legfontosabb villanyautó-piacát, Norvégiát célozza meg először – a skandináv országban már idén júliustól rendlehető lesz az ES8 SUV.

Ez egy opcionálisan hat, illetve hét üléssel is megvásárolható városi terepjáró, amelynek 3010 mm-es tengelytávolsága könnyedén elszállásolja a vállalat legnagyobb, 100 kWh-s akkupakkját is. Ezzel az energiatároló szerkezettel a 400 kW összteljesítménnyel bíró autó körülbelül 580 kilométert tud elmenni egy töltéssel a Kínában használatos NEDC szabvány szerint. Vételárat a következő hónapokban jelent be a cég, a kiszállítást pedig szeptemberre ígéri.

A második Európába érkező modell az 1000 kilométeres hatótávval (NEDC) beharangozott ET7 szedán lesz 2022-ben. Azt egyelőre nem tudni, hogy a NIO mely európai államokban tervez terjeszkedni, de a német elektromosautó-piac fejlődését hívogatónak tartja.

1000 km hatótávot ígér a NIO ET7

A NIO szeptemberben megnyitja első bemutatótermét is Oslóban, ezt pedig további négy másik követi Norvégia nagyvárosaiban 2022-ben. Ezzel párhuzamosan a szervizhálózat is bővítésre kerül.

Csakúgy, mint Kínában, a NIO-tulajdonosoknak lehetőségük lesz a hagyományos kábeles töltésen kívül cserélni is az autó akkumulátorát a vállalat már jól ismert akkucserélő állomásain. Az első négy ilyen állomás, ahol mindössze három perc alatt egy új, teletöltött akkucsomagot vehet magához a kocsi, még idén megépül a főváros régiójában, 2022-re pedig egy egész hálózatot ígér a cég, összekötve a nagyobb városokat.

Olajcég fejleszti NIO akku-csere állomását

A NIO valamennyi töltőberendezése Európába jön, így 180 kW teljesítményű villámtöltők telepítésére is sor kerül, az ügyfelek pedig megvásárolhatják majd a cég 7 kW teljesítményű fali töltőjét.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.